Zawieszenie
: Myślałem, że będzie dużo gorsze niż w Focusie, ale przy moim stylu jazdy jest dużo lepsze.
5,0
Całokształt
Samochód nie najnowszej konstrukcji ale bardzo dopracowany z dużo większym wnętrzem od Forda Focusa i jedyną na rynku w pełni fabryczną instalacją lpg. Auto ciężkie, ale z tym silnikiem prowadzi się bezproblemowo, a podobno dzięki tej wadze jest solidniej zbudowane niż kolejna odchudzona generacja Astry.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo zwinny, choć niezbyt cichy mniej pali niz focus z silnikiem 16. benzyna, dzięki turbinie dobrze jeździ na wyższych prędkościach
5,0
Skrzynia biegów
Wielki plus za sześć biegów, co jest bardzo przydatne powyżej 100km/h chodzi lekko
5,0
Układ jezdny
lepiej tłumi nierówności niż focus, nie wiem czy tak dobrze trzyma się drogi jak focus bo nie jeżdżę tak ekstremalnie aby to sprawdzić
Komfort
3,0
Widoczność
Szału nie ma jak to w ładnych samochodach
5,0
Ergonomia
Świetny fotel ergonomiczny - za dopłatą - dla mnie bajka. Jak ktoś jest wysoki i ma problemy z kręgosłupem to koniecznie brać ten fotel. Wszystko na miejscu, przyciski w dużej ilości ale bez przesady - w miarę inteligentny szympans to ogarnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń rewelacyjna - pierwszy samochód w którym jako kierowca nie sięgam pedałów gdy odsunę fotel maksymalnie. Według obiektywnych pomiarów wnętrz (które są podawane w odniesieniu do używanych aut, bo testy nowych są sponsorowane) największe wnętrze w swojej klasie w porównaniu do GofaVI i Octavii II
4,0
Wyciszenie
Cisza w kabinie, tylko silnik trochę słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
LPG rewelacja ale i benzyny pali niedużo. W klimatyzacji jeszcze stary czynnik więc jego wymiana będzie o wiele tańsza niż w nowszych konstrukcjach. Serwis tak popularnego modelu będzie z pewnością bezproblemowy i tani.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stary model, więc tańszy niż astra V, mała dopłata za lpg, opcje też niedrogie porównując z cennikami innych modeli Opla. Polecam pakiet upgrade 2.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
[l/100km]