Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sedan

Adam, 7 lat temu
Silnik 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2019 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jeżdżąc 7 lat temu vectrą B dzisiaj zdumiewa mnie astra J, która mimo segmentu niżej przeskoczyła ją pod każdym względem. Czuje się postęp marki i to jak auta w danym segmencie dają użytkownikom coraz więcej. Z każdym dniem i rosnącym przebiegiem utwierdzam się że warto korzystać z tego co sprawdzone i że to słuszny wybór
5,0
Całokształt
założenia jakie miałem względem nowego auta astra spełniła w 100%. Przed poprzednim autem miałem vectrę B - czuję się jakbym wrócił do dawnego znanego mi auta i kolejne zaskoczenie - ta astra wyraźnie przerosła starszą vectrę dosłownie pod każdym względem. Mega pozytywnie
Wrażenia
5,0
Silnik
przesiadka z wolnossącego 1.4 (i to w małym lekkim aucie) na doładowane 1.4 spowodowała szok. Muszę się przyzwyczaić do "brutalności" sposobu rozwijania mocy. Silnik sprawia wrażenie dużej mocnej dwulitrówki. Już go lubię. Jest z czego przycisnąć - nawet klasa średnia miewa kompleksy, Niestety niemiec to nie francuz i wszystko działa nieco oporniej. Kwestia nawyku jak mniemam
4,0
Skrzynia biegów
działa ok, skok długi typowo oplowski, można się przyzwyczaić bez problemu. Ja jeździłem już oplami więc mi pasuje. Zestopniowanie dobre Szósty bieg to świetna sprawa. 2-2,5 tys. a lecisz 120-140. Da się na 6 jechać w mieście nawet 70-80km/h oczywiście nie używając go do przyspieszeń. Wtedy auto spala chwilowo nawet 3 litry
5,0
Układ jezdny
leży na drodze jak przyklejona. szybka jazda przy wietrznej pogodzie nie powoduje żadnych lęków bo auto jednak waży przeszło półtorej tony. W tym miejscu to plusuje. Podobnie z amortyzacją - auto płynie a nie skacze. Zwrotność bardzo dobra, zakręty też można komfortowo połykać. Czuć że to dopracowane auto i ma wielu "przodków" z których czerpie. Jest solidnie. Zero uwag
Komfort
3,0
Widoczność
To jedyna rysa na wizerunku tego modelu - do przodu trochę słupki i te małe okienka psują sprawę, z tyłu jak to sedan - bez czujników lub kamerki trudniej parkować niż w innych nadwoziach. Reszta BDB. Super wszystkie lusterka
5,0
Ergonomia
ZERO szukania czegokolwiek, wszystko pod ręką. A krytykowany panel z guzikami - idealny. Raz naciskasz i masz. Nie to co super-ekrany z menu-podmenu-pod-podmenu... i ani się spostrzeżesz przejechałeś 300m nie patrząc na drogę
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Megawydajnie. Nadmuch mógłby być trochę cichszy, ale można ustawić intensywność trybu auto w menu i pomaga. I mam podgrzewane fotele i kółko :) zachwyt
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca. Zakres regulacji foteli szokuje. Z tyłu trochę mniej rozpusty ale jest dobrze. Dla 4 dorosłych normalnego wzrostu bez kompleksów.
5,0
Wyciszenie
To jeden z największych plusów. Przy używaniu przeciętnych obrotów silnika prawie nie słychać. Zamknięcie okien izoluje mocno od hałasu ulicznego. Da się zrelaksować w tym aucie. Można rozmawiać normalnie przy 160 a pierwsze rozpędzenie do tej prędkości żona skomentowała zaskoczona - ale cicho :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
LPG - jazda bez strat na osiągach za mniej niż połowę ceny w tak dużym aucie to główny powód wyboru tego samochodu jak dla mnie. Sprawdzona technika i wg informacji brak słabych kosztownych punktów do napraw. Rozrząd jest podobno bezproblemowy, jedynie coś wcześniej się zdarzało z łożyskami skrzyni (ale liczę że już poprawione) i turbina - tylko że w tym modelu bezproblemowa. Na zimnym silniku elektronika ją chroni - przez chwilę mniejszy moment. Ważne żeby nie wyłączać zaraz po wysokich obrotach jak w każdym turbo
5,0
Stosunek jakość/cena
Materiały przyzwoite, trochę skóry na kierownicy i fotelach, auto się prezentuje naprawdę zacnie a w tej cenie taka pakowność, osiągi, wyposażenie i fabryczne LPG (świetnie rozwiązane) - nie ma drugiej takiej oferty, Każde inne auto po doposażeniu w gaz wychodzi min 10 tys. drożej i trzeba stracić gwarancję albo jeździć przez ten czas na PB a to kolejne złotówki
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiele nie ocenię bo mały przebieg. Miałem fabryczne niedoróbki. serwis wymienił jakiś wężyk sterowania podciśnieniowego w osprzęcie bo był fabrycznie nieszczelny i zapalił się check. Na początku lekko skrzypiał fotel kierowcy ale po kilkuset km się ułożył i przestał. Serwis chciał to też robić ale nie zdążyłem dojechać i problem ustąpił. Opinia o tym modelu jest bardzo pozytywna, mam nadzieję że i moja będzie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak bo to nowe auto. Wybieram zawsze sprawdzone dopracowane modele. Za nowinkami nie przepadam bo potem choroby wieku dziecięcego itd. Astra J to naprawdę dopracowany samochód. Czuć to na każdym kroku

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
15,50 zł
7,8
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sedan