Auto oceniam obiektywnie przez pryzmat ceny bo wiadomo że są dużo lepsze samochody. Zapłaciłem za nową astre 63tys zł W tej cenie i klasie mialem do wyboru jeszcze tylko renault fluence ze słabym wolnossacym benzynowym silnikiem 1.6 115KM z gorszym wyposazeniem i bez instalacji lpg. Reszta to dobrze wyposażone auta z segmentu B. W astrze dostałem oprócz podstawy: czujniki parkowania tyl, wyzszy model radia z usb aux wiekszym wyświetlaczenim i zestawem mowiacym oraz strumieniowaniem audio przez bloototh. Kierownice skórzaną wielofunkcyjną z tempomatem i obsługą radia, podłokietnik kierowcy. I to wystarczy żeby mieć w pełni funkcjonalne auto. Oczywiscie 4x szyby elektryczne sa w standarcie oraz el. lusterka komputer itp. Resztę opiszę w poniższych kategoriach:
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam troche znajomości w serwisach opla wiec duzo się dowiedzialem o usterkowości przed zakupem. Generalnie jest to taki dinozaur w 2016 jesli chodzi o mechanikę ale to dobrze bo to czyni go prostym i bezawaryjnym. Wszędzie dookoła wtrysk bezpośredni i skomplikowane rozrządy również w nowej astrze K. Natomiast astra J jeszcze na wielopunkcie i trwałym łańcuchowym rozrządzie. Fabryczna instalacja LPG landi renzo montowana na etapie produkcji auta z przystosowaną do tego fabrycznie głowicą ( mocniejsze gniazda zaworowe itp ) i wskazaniem poziomu LPG przez ten sam wskażnik co poziom benzyny oraz zuzyciem LPG i zasięgiem wyświetlanym przez komputer. jeśli komuś mało 140KM ( bo szatan to nie jest ) to można wrzucić mapę na 180KM i ok 270nm co osobiście planuję. Koszt ok 1500zł.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa pochodzi z fiata dosyć długie przełożenia na trasie do wyprzedzania trzeba zredukować do 4 biegu. 6 bieg wpiąc można już od 80km/h pod waruniem ze sie toczymy bo jesli jedziemy w miare dynamicznie to conajmniej 100km/h. 6 bieg pozwala nam na komfortowe podrozowanie autostradą obroty są niskie jest cicho i ekonomicznie. Do pracy skrzyni biegów nie mam zastrzeżeń aczkolwiek sportowa zmiana biegów jest tutaj niepożądana. Fabrycznie zalane za mało oleju ale o tym w usterkowości.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie komfortowe. Fabrycznie wyjechalem na 16" kołach potem założyłem 17" bo wiecej się bałem ze względu na to że lubię komfort. Okazało się że na 17" było nadal miękko więc zaryzykowałem zakup 18" od astry K. I jestem bardzo zadowolony nie jest twardo auto jest ciężkie więc duże koła nie robia na nim wrażenia a dopiero 18" robią z astry sedan limuzynę z klasą.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie spodziewałem się więcej po sedanie. DO tyłu wiadomo przydają się czujniki parkowania, do przodu jak każde nowoczesne auto trzeba wyczuć bo nie widac konca maski jak w starych mercedesach. grube przednie słupki z nawiewem na szybę boczną, na szczęście pomaga mała trójkątna szybka.
5,0
Ergonomia
Doskonale. Wsiadasz i na początku krytykowana przez wiele osób masa przycisków. Ale jak już się zastanowisz na nimi okazuje się że nizego nie tzreba szukać po menu, wszystko jest logicznie pogrupowane i ma przypisany klawisz wiec wystarczy troszke zaznajomic się z autem i taki rozwiązanie okazuje się być wzorowym. Wartością dodaną masy przycisków jest wrażenie auta bardzo dobrze wyposażonego i wyższej klasy nawet w podstawowej wersji. Człowiek czuje się jak za sterami wypasionego boeinga :-P Na krytyke moim zdaniem zasługuje rozmieszczenie przycisków na kierownicy. Powinny być zamienione stronami. Sterowanie radia powinno byc po lewej stronie gdyz używa się go częściej a lewa ręka jest zawsze na kierownicy. Natomiast kiedy mam przenosic rękę z lewarka na kierownicę żeby obsłuzyć radio taką samą drogę pokonam przemieszczając rękę z lewarka do samego radia. W dodatku tempomat ma nieco dziwną obsługę i dla osoby wsiadającej pierwszy raz potrzeba chwilę czasu żeby to rozpracować. No ale pierwszy raz wsiada się tylko raz :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj nie mam zastrzeżeń. niestety budżet nie pozwolił na climatronica ale wcale mi go nie brakuje. Nie zauważyłem żeby parowały szyby, na boczne szyby w okolicy lusterek jest nawiew ze słupka. W zasadzie na codzień uzywam tylko pierwszego biegu dmuchawy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Astra J znacznie urosła w stosunku do poprzedników, często mylona jest z insignią ze względu na podobna sylwetkę i bardzo podobna deskę rozdzielczą. Bagażnik w sedanie całkiem spory, ma regularne kształty. Przy maksymalnym załadunku przeszkadzają zawiazy które chowają się do wnętrza bagażika i to tzreba skrytykować. We wnętrzu z przodu miejsca wystarcza wsiada się wygodnie a z tyłu niestety ale octawia to nie jest ale jest przeciętnie ani mało ani dużo.
5,0
Wyciszenie
Jak na segment C rewelacja. Praca silnika nie należy do najpiękniejszych przy rozpedzaniu auta ale przy jednostajnej pracy jest ok. Wyciszenie bardzo zadowalające na trasie cichutko, na autostradzie również.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie niewiele moge powiedzieć bo auto ma dopiero 7tys przebiegu. Ale jestjuz od 2012 roku produkowane a kombi i hatchback od 2009 wiec czesci jest juz sporo zarowno nowych zamiennikow jak i uzywanych. Serwis opla nie należy do najdrożych
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj w zasadzie wyczerpałem temat już w nagłówku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
narazie żadnych usterek. Jedynie po zakupie kół 18" od astry K musiałem przeprogramować czujniki ciśnienia w oponach bo astra J ich nie widziała. Serwis zrobił mi to za darmo i zajęło 2 minuty.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie nic mnie nie spotkało. natomiast jak już wspomniałem dużo dowiedziałem się na temat auta przed zakupem od znajomych z serwisu. Ważniejsze usterki jakie są napotykane to: Skrzynia biegów łożyska górnych biegów się zacierają bo fabrycznie jest zalane za mało oleju do skrzyni i nie sięga tych łożysk. Dlatego zleciłem zalanie 1L oleju do skrzyni na przeglądzie zerowym to podobno rozwiązuje problem. Kolejna rzecz należy nasłuchiwać pracy rozrusznika. Podobno szybko zużywa się zebatka rozrusznika i wieniec na kole zamachowym. jeśli słychać jakieś dziwne dzwięki przy rozruchu reklamujemy poki jest gwarancja. Stuki moga również dochodzić od jarzm hamulców które potrafią dostawać luzu. I ostatnia rzecz to luzy boczne na pedale sprzęgła. Jest to o tyle problem że wymianie podlega cały zespół pedałów więc warto to sprawdzić przed końcem gwarancji.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
[l/100km]