Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sedan

Tomek, 8 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2019 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Po przesiadce z astry G odczułem wyraźną różnicę w większości aspektów. Auto jest dobrze wykonane (plastiki nawet nie trzeszczą ani nie uginają się tam gdzie nie powinny), dość dobrze wygłuszone i ma zdecydowanie lepsze osiągi. Pewnym problemem jest waga samochodu, czuć ją nieco przy ruszaniu, natomiast dobrze zestrojone zawieszenie pozwala na więcej w zakrętach. Przestrzeń z przodu auta jest zadowalająca, z tyłu pasażerowie o wzroście do 185 cm też nie będą narzekać, choć tylna kanapa jest nieco twarda. Na pochwałę zasługuje także klapa bagażnika otwierana z pilota, brak przycisku na niej w ogóle nie przeszkadza. Poza tym- moim zdaniem mimo kilku lat na rynku jest to dalej jedno z najładniejszych aut kompaktowych. Wnętrze nawet w podstawowych wersjach bije na głowę np. Octavię III.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po tak niskim przebiegu nie jestem w stanie ocenić awaryjności, natomiast jeśli chodzi o wrażenia z jazdy- w połączeniu ze sporą masą pojazdu przyspieszenie nie wgniata mocno w fotel, chociaż realny czas w okolicach 9,5 sek do 100 jest jak najbardziej wystarczający do codziennej jazdy. Charakterystyka jest typowa dla silnika turbo, "kop" zaczyna się realnie w okolicach 2250 obrotów. Na trasie przy prędkościach autostradowych moc jest wystarczająca, dla 6 biegu przy 140 km/h mamy około 3000 obrotów, dzięki czemu w kabinie dominuje dźwięk opływającego powietrza. Do minusów jednostki zaliczyłbym fakt, że dość wysoko ma dostępny moment obrotowy, gdyby był dostępny od 1600 obrotów (realnie, a nie jak deklaruje producent, że od 1850 a realnie od 400 obr wyżej). Sprawia to wrażenie "przymulenia" auta na niższych obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dobrze zestopniowana, biegi wchodzą z należytym oporem. 6 bieg jest zdecydowanym plusem, docenią go wszyscy kierowcy, którzy w miarę często korzystają z autostrady.
5,0
Układ jezdny
Brak zarzutów. Doskonale radzi sobie z niemałą masą własną auta.
Komfort
3,0
Widoczność
Rewelacji nie ma, dość grube słupki przednie, widoczność do tyłu również średnia. Czujniki parkowania z tyłu mogą się okazać przydatne. Z przodu jak nie mamy w pakiecie, to moim zdaniem są zbędne.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Niektórzy narzekają na zbyt dużą liczbę przycisków na konsoli. Moim zdaniem to zaleta- skoro kupujesz to auto, to spędzisz w nim trochę czasu i nauczysz się na pamięć wszystkich przycisków. Wtedy obsługa moim zdaniem jest znacznie prostsza niż kopanie w menu czy obsługa różnego rodzaju joysticków i pokręteł nawigacyjnych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klimatyzacja działają należycie, chociaż nieco irytuje tryb nadmuchu na szybę- za każdym razem przy włączeniu dmucha z pełną siłą, choć nie zawsze jest to potrzebne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dużo miejsca, choć kabina sprawia wrażenie "otulającej" kierowcę. Z początku czułem się dziwnie, ale teraz przywykłem i nie zaliczyłbym tego do wad. Z tyłu na pewno nie będą zadowoleni pasażerowie o wzroście powyżej 190cm- mam 193 cm przy pełnym wyprostowaniu głowa dotyka dachu. Z miejscem na nogi jest ok, siedząc za fotelem ustawionym pod mój wzrost jest jeszcze wolna przestrzeń przed koanami (ok 4-5cm)
4,0
Wyciszenie
Samochód jest dobrze wyciszony. Nie mam porównania z autami segmentu D, ale po przesiadce z ogołoconej astry G classic jest kosmiczna różnica. Przy 160 km/h w kabinie dalej nie jest tak głośno jak w "dwójce" przy 120 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mogę powiedzieć nic na ten temat póki co. Spalanie w trasie bardzo dobre, w zakorkowanym mieście (Kraków), z silnikiem na dotarciu mieszczę się w 8,9L/100km. Na trasie udało mi się zejść do 5L bez większego wysiłku (wynik powtórzony dwukrotnie na tym samym odcinku, 90km drogami do 70 i 90 km/h).
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzisiaj Astrę można kupić z silnikiem 1.4T za niecałe 58 tys. złotych. Moim zdaniem konkurencja w tej cenie nie ma nic podobnego do zaoferowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko cokolwiek powiedzieć po 3 tys. kilometrów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sedan