Całokształt wypadł naprawdę dobrze. Samochód ładny, ekonomiczny, nie sprawiający jak narazie żadnych problemów. Opisuje samochód wyprodukowany po 2014 roku czyli po facelifting, jak tu znalazłem tylko do 2012.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wypada naprawde dobrze jak do tej pory żanych awarii, wycieków czy zużycia oleju, co prawda jak na diesel przystało jest troszko glośny (klekot :D) Dynamika jednostki 165 konnej jest naprawde zadawalająca biorąc pod uwagę ze samochód waży ~1540kg. Wysoki moment obrotowy 350 Nm przy obrotach 1750 - 2500 zapenia duża elastyczność silnika na róznych biegach. Gorzej już wypada gdy obroty spadną poniżej 1500 wtedy naprawde jest odczuwalna tzw. turbo dziura.
3,0
Skrzynia biegów
Ręczna skrzynia krzynia biegów F40 6-biegowa zostawila mi dużo do życzenia. Po pierwsze nie lubi szybkiej zmniany biegów ( oporna ). Następna rzecz ktora mnie nie do końca zadowala to że 2 bieg dużo cieżej niż mozostale. Nawet bym stwierdził że to wada tych skrzyń moje stwierdzenie osnawane na tym ze to juz druga skrzynia w moim samochodzie jak tą pierwszą Opel/Vauxhall mi wymienił ZA FREE. Przyczyną było synchronizacja 2-go biegu Ta nowa skrzynia dziala lepiej ale jak już pisałem wcześniej 2-gi bieg wchodzi cieżej niz inne. Co do zalet tej skrzyni moge zaliczyj jej wystopniowanie co powoduje oszczedną i szybką jazdę.
5,0
Układ jezdny
Do tej pory nie mam żadnych zastrzeżeń co do zawieszenia ale ze jeżdzę nie na codzień po polskich drogach to przetestować do końca nie mam możliwości. Zaletą napewno jest ze samochód trzyma się drogi bardzo dobrze. U mnie jest fabrycznie obniżone sportowe zawieszenie osadzone na 17 calowych felgach i oponach Continental. Jazda po zakrętach przynosi uśmiech na twarzy. Nie ma przegieć karoserii przy szybkich pokonywaniu zakrętów, albo nurkowania przodu przy awaryjnych hamowaniu. Kolejną zaleta jest kontrola trakcji ktora potrafi zrobić cuda (sprawdzone na włąsnym przykładnie) Duże tarcze hamulcowe sprawiają się znakomicie w zatrzymywaniu tego cieżkiego samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża przednia szyba daje dużą widoczność z tym nie ma żadnego problemu jaki boczna widoczność jest wystarczająca. Tylnia szyba jest mala co powoduje na początku problemy z widocznością przy parkowaniu tylem ale to kwestia przyzwyczajenia. Ja osobiście nie licze tego wadą. Tak samo niektorym kierowcą może przeszkadzać ograniczenie widoczności przez prawy słupek (u mnie prawego bo jeżdzie w ruchu lewostronnym) ale znowu kwestja przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Wygodny samochód nawet dla długich podróży (2000km) Siedzenie kierowcy regulowane w 4 plaszczyznach, pasażera w dwóch
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
U mnie w samochodzie jest półautomatyczna klimatyzacja z ogrzewaniem regolowanym pokrętłem. 6-o biegowy regulator prędkości wentylatora. Na najszynszym biegu daje dużo wiatru :D
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca na przednich siedzeniach co to tyłu juz mniej.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczny, niedrogi w utrzymaniu, jak narazie place tylko za olej napedowy i serwisy ASO
4,0
Stosunek jakość/cena
9/10
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Manualna skrzynia biegów F40
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
N/A
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
[l/100km]