Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d

Andrzej G., 10 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 87 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra J Hatchback 5d 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 160 KM i 350nm w zupelnosci wystarcza a nawet zapewnia usmiech na twarzy jak wciskasz gaz do podlogi
5,0
Całokształt
Generalnie samochod godny polecenia. Kupilem go jako uzywany w niemieckim salonie w progranie Opel Zertifiziertgebrauchtwagen z 2 letnia gwarancja. Uzywam go na codzien podczas dojazdu do pracy i z powrotem autobahnem ok 20 km w jedna strone, czasem jezdze do Polski na dystansie ok. 1200 km. Szczerze mowiac to ogladalem sie za 180KM turbo-benzyna ale trafil sie ten 2.0 CDTI. Co okazalo sie strzalem w 10tke. Naczytalem sie kilkadziesiat roznych artykulow polskich i niemieckich na temat tego auta i wywnioskowac mozna z nich tylko jedno. Teoretycznie ten samochod to mul. Marna skrzynia, duza masa teoretycznie zabijaja w tym aucie sportowego ducha. Powiem tak: to co poczulem w tym aucie juz podczas jazdy probnej kompletnie wywrocilo moje wyobrazenie o tym samochodzie, a podczas codziennego uzytkowania tylko to potwierdzilo: wszystkie opinie mowiace ze ten samochod ?nie jezdzi? to kompletne bzdury wyssane z palca. Przesiadlem sie do niego z japonskiego kompaktu 1.8 benz. 120KM z manualem. Te dwa samochody to po prostu niebo a ziemia. Roznica w przyspieszaniu jest porazajaca. Moze tego na papierze w testach nie widac ale widac to wyraznie podczas zmiany pasa ruchu albo wlaczania sie do ruchu ? zadnego pilowania silnika - wszystko na niskich obrotach ten ciag pozwala komfortowo zwiekszac predkosc np do wyprzedzania. Co do skrzyni ? moze niektorym wydawac sie ze wolno wybiera przelozenia, ale pamietac trzeba o tym ze jest ona na sprzegle hydrokinetycznym wiec podczas przyspieszania praktycznie caly czas ma ?ciag? nie ma tak duzych przerw podczas wysprzeglania i zmiany biegu jak ma to miejsce w manualu. Nie jest to skrzynia dwusprzeglowa jak DSG ale zaleta tego jest to ze klasyczny automat ?oszczedza? silnik (w trakcie zmiany biegu silnik nie musi z ogromna szybkoscia nabierac -przy redukcji- lub wytracac -przy zmianie biegu w gore- predkosci obrotowej jak w DSG/PowerShift). Najlepsza jest jednak opinia ?redatorow specjalistow? ktorzy w jednym swoim artykule pisza ze astra 160KM jest slaba, ze za ciezka i ogolnie dziadostwo, a w innym wpisuja *******y np. o tym ze BMW 520d kombi (duzo ciezszy samochod) 184 KM ma ?bardzo dopracowany silnik i osiagi godne klasy premium? albo Audi A4 kombi 143 KM ma osiagi ?wiecej niz wystarczajace?. Po prostu smiech na sali. Co do auta: jak zamierzasz ja kupis to daruj sobie nawigacje bo jest zbyt jasna w nocy, ale nie zaluj na reflektory AFL bo to co one wyczyniaja to jest poezja i to naprawde dziala ? lekki ruch kierownica i swiatlo tanczy po drodze. Dobrze jest jeszcze miec fotele sportowe AGR zwlaszcza na dluzszych dystansach rzeczywiscie gorna czesc kregoslupa jest dobrze ulozona i nie boli. Ja sobie skore darowalem bo sie tylek na niej slizga. Auto bezproblemowo przyspiesza i bezproblemowo trzyma sie zakretow. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie (dodatkowa przewaga nad benzyna 180 KM) srednio 6,9 l miasto 30% / autobahn 70%. Duzo ludzi krytykuje szerokie przednie slupki ale to kwestia przyzwyczajenia. Tak samo jak duza ilosc przyciskow na konsoli. Wiekszosc krytykuje, a tak naprawde to na codzien obsluguje sie glosnosc i zmiane stacji radia (w kierownicy) i temperature (kolko od klimy) i to wszystko. Pozostale przyciski sa dobrze i z glowa poukladane (co mi po malej ilosci przyciskow w innych autach jak zeby cokolwiek wlaczyc to trzeba odwrocic wzrok od jezdni na wyswietlacz i tam wyszukiwac danej funkcji za pomoca pokretla). To moj pierwszy Opel i w koncy jestem zadowolony z samochodu (mialem inne niemieckie, japonskie i francuskie auta poprzednio). Aha no i samochod jest dosc duzy ? na tylnej kanapie przy moim ustawieniu fotela (mam 173cm) pasazer moze zalozyc noge na noge. Przepraszam czytelnikow za brak polskich znakow.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zbiera sie wysmienicie. Zmiana pasa na autostradzie czy wyprzedzanie poza miastem to blahostka. Mysle ze w tym aucie 140 KM zapewniaja komfortowa jazde kazde nastepne konie daja frajde.
5,0
Skrzynia biegów
Automat jak to automat aby sprawnie nim jezdzic to po prostu trzeba go wyczuc. Trzeba wiedziec kiedy sie zawaha i tyle.
5,0
Układ jezdny
Auto jezdzi jak przyklejone do jezdni. Gorskie drogi sprawiaja duza przyjemnosci.
Komfort
5,0
Widoczność
Do szerokich slupkow mozna sie przyzwyczaic, a w manewrowaniu na parkingu pomagaja czujniki
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod reka. Najczesciej uzywane przelaczniki sa tam gdzie mozna sie ich spodziewac. Pozostale sa ulozone z glowa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima dziala ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po prostu jest jej duzo dla 4 doroslych lub 2 doroslych i 3 dzieci Dla 5 doroslych to i w E-klasie czy bmw5 jest malo
5,0
Wyciszenie
przy 180km/h mozna normalnie rozmawiac, a do 130 praktycznie nie slychac szumow glosno jest od 200
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
lepiej od konkurencji
5,0
Stosunek jakość/cena
lepiej od konkurencji
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Hatchback 5d 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Hatchback 5d