Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d

Kuba, 12 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 76 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra J Hatchback 5d 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
2,54
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Gwarancja producenta niby jest ale jak zacznie się jeździć to jej nie na - bo dużo rzeczy jest uzależnionych od przebiegu. Czyli 2 lata gwarancji to tylko marketing
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : trrcze przednie na 30 000 km - krzywią się
Zawieszenie : amortyzatory osi przedniej stukają
Inne : stukały mi silniki krokowe w mieszaczu powietrza na szczęście wymieniono mi na gwarancji
2,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Na razie przy tak małym przebiegu nic się nie dzieje. Zobaczymy czy dotrwa do 200000km bo najczęściej coś się zaczyna dziać w tej okolicy.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia, czuć te 160KM
1,0
Układ jezdny
Cały układ jezdny to jedna wielka pomyłka: 1. Tarcze hamulcowe muszę wymieniać co 30 000 km - krzywią się klocki ścierają się bardzo szybko (mam porównanie z Signum gdzie zrobiłem 190 000 km i nic się nie dzieje - zdarłem tylko dwa komplety klocków). Problem z hamulcami zgłaszałem do serwisu, wymienili mi tarcze przy przebiegu 31 000 km po przejechaniu następnych 15 000 km zaczęła drgać znowu kierownica - na chwilę obecną kwalifikują się znów do wymiany. Serwis tym razem rozłożył ręce mówiąc, że od samego początku były problemy z hamulcami w Astrze, Insigni i Crusie. 2. Stukają amortyzatory: Już przy przebiegu 30 000 km zaczęły - reklamowałem ale nikt z tym nic nie zrobił. Przyczepność amortyzatorów po 72 000 km na poziomie nowych - 80% przyczepności Przed upływem gwarancji złożyłem oficjalne pismo do GM i dostałem odpowiedź, że serwis stwierdził iż amortyzatory są zużyte ale sprawne. O co w tym wszystkim chodzi... Cytuję odpowiedź serwisu poniżej: \"Z przykroscia przeczytalismy informacje o stukach zawieszenia osi przedniej w Panskim samochodzie oraz przepraszamy, za nieporozumienie wynikajace z proby ustalenia powodow stukow z amortyzatorow. Po rozmowie z serwisem i Dyrektorem Regionalnym ds Obslugi Klienta GM informujemy ponownie, iz majac na uwadze przebieg auta, nie mozemy uznac Panskiej prosby - pokrycia kosztow wymiany amortyzatorow w ramach naprawy gwarancyjnej - jako zasadnej, poniewaz zgodnie z warunkami zawartymi w Ksiazeczce Serwisowej i Gwarancyjnej, zaistniala usterka nosi znamiona zuzycia eksploatacyjnego, ktore jest wylaczone z gwarancji. Slyszalne stuki nie wplywaja na bezpieczenstwo jazdy. Serwis stwierdzil, ze amortyzatory sa sprawne, natomiast lekki stuk jest skutkiem eksploatacyji i wynika z charakterystyki pracy elementow zawieszenia. Powyzsza decyzja jest ostatecznym stanowiskiem General Motors i prosimy traktowac ja jako wiazaca.\"
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo pali ON - więcej niż Astra III kombi z silnikiem 110KM ON i więcej niż Volvo C30 z silnikiem D5 180KM ON.
2,0
Stosunek jakość/cena
To jest mój trzeci opel i nigdy więcej Opla.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stuki w środku. Plastiki w środku też stukają np. jak jest zimno stuka maskownica oświetlenia nad głową.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Hatchback 5d