Kupiony w Opel Używane, jako samochód 3-letni, bezwypadkowy, ja drugi wlasciciel. Konkluzja jedna - nigdy więcej, wcześniej jeździłem Astra I i to było złote auto w porównaniu z IV.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik mułowaty, a do tego ze średnim spalaniem przy normalnej jeździe w większości w mieście ok.8,5l
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze wybierająca przełożenia. Brakuje 6 biegu.
4,0
Układ jezdny
Tu nie mam uwag. Pracuje jak należy, dobrze wybiera nierówności, może mógłby być deko twardszy. I nic się w nim nie zepsuło przez te lata - cud
5,0
Karoseria
Karoseria ładna i pomimo że auto ma już 10 lat to jest taka ponadczasowa i nie wygląda niedzisiejszo.
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki przednie, taka sobie widoczność przez tylną szybę.
4,0
Ergonomia
W środku wszystko pod ręką, mimo natłoku guzików do sterowania - szybko można się do nich przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W miarę wydajna, szybko auto się zarówno nagrzewa jak i chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość z przodu i pomimo wzrostu 187cm fotel przysunięty do przodu, aby komfortowo naciskać pedały.
5,0
Wyciszenie
Jest ok, tzn. cicho.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może trafiłem na taki egzemplarz, ale zarówno spalanie jak i ilość usterek, które mnie w nim spotkała - dramat.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niestety jakości poza karoseria, wnętrzem i zawieszeniem to ja w moim egzemplarzu nie trafilem.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic konkretnego nie przychodzi mi teraz na myśl, poza szarpiącym silnikiem. Wszelkie awarie gdzie naprawa zamknęła się do 500zł to tu są drobne.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Biegi wchodzące z wielkim zgrzytem, lub brak możliwości wrzucenia biegu zaraz po uruchomieniu (poległy na tej naprawie serwisy zarówno Oplowski jak i niezależny - wymiana wysprzęglika i oleju w skrzyni nic nie dały). Dopiero mechanik naprawiający auto w warsztacie przydomowym zauważył że na zimnym silniku schodzi w dół pedał sprzęgła.
2. Wydmuchana uszczelka pod głowicą, rozszczelnienie silnika, laweta i szlifowanie głowicy.
3. Uszkodzenie parownika klimatyzacji - rozbiórka deski rozdzielczej i wymiana.
4. Znikający płyn chłodniczy.
Pewnie było więcej ale to te co mi najmocniej utkwiły.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
[l/100km]