Zawieszenie
: Stuki zawieszenia - normalne dla egzemplarzy z pierwszych lat produkcji
4,0
Całokształt
Bardzo wygodny i dynamiczny
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyjemny w jeździe, ale paliwożerny. Seryjnie dysponuje większą mocą o 20KM i 40Nm.
3,0
Skrzynia biegów
Nie lubi szybkich przełożeń. Mało precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
Mój egzemplarz posiada zawieszenie sport, który pozwala dobrze wyczuć drogę.
Komfort
3,0
Widoczność
Duży słupek A ogranicza widoczność na boki
4,0
Ergonomia
Dla mnie wystarczająco, chociaż miejsca na nogi w tylnym rzędzie siedzeń mogłoby być więcej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pojazd szybko się nagrzewa zimą. W klimatyzacją latem też nie ma problemów.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca na nogi dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie ok, jednak plastiki we wnętrzu lubią skrzypieć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najniższe zanotowane spalanie na zimowych oponach (225/50/17) to 6,3l na 100 km w trasie, przy bardzo męczącej i powolnej jeździe. Spalanie na letnich oponach (235/40/19) na autostradzie, stała prędkość na tempomacie 140km/h, 11,6l/100km. Różnica pomiędzy oponami letnimi i zimowymi to ok 0,6l/100 km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak na aspiracje opla do klasy premium, to jakość plastików we wnętrzu mogłaby być lepsza
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trafiło się kilka drobnych usterek jak np. rozszczelnienie zbiornika płynu chłodniczego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
[l/100km]