Karoseria
: Super wygląd , duży komfort oraz dobra jakośc wykonania !
5,0
Całokształt
Ważne żeby kupować wersje Sport/cosmo ponieważ te wersje mają dobre materjały wykończeniowe . Uważam że silnik 1.6 t to najlepszy silnik benzynowy do tego auta , to sprawdzona konstrukcja już i posiada wystraczającą moc zeby dynamicznie jedzić tym prawie 1,5 t autem,ostatecznie można kupic 1.4 t , ale już napewno nie kupowac wersje bez turbo bo to tragedia nie jazda jest . Z dodatklowego wyposażenia polecam pakiet z xenonami i sportowe fotele , nawigacje można sobie darować bo jest badziewna i duży wyświetlacz oślepia . Astra IV porównywałem do innych compactów i wypadła najlepiej w porówanniu do * mało komfortowego i oklepnaego już civica , bardzo tandetnego w środku i brzydkiego z zewnątrz Aurisa , bardzo nudnego i awaryjnego golfa , i przereklomowaneych I30 i ceeda.Samochód polecam każdemu kto potrzebuje dobrze wykonane auto za rozsądne pieniądze - Wystarczy sie potargowac w salonie ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Uważam ze to najlepszy silnik beznynowy do tego auta , ponieważ ta Astra waży prawie 1,5 t więc trzeba trochę koników żeby dynamicznei jeździć ;)Jedyny minus(?) może taki że trzeba silnik krecic na wysokie obroty żeby poczuć tą moc , ale jeśli dojdzie się do wprawy to można nawet poszaleć , już nie jeden mocniejszy samochód próbował się pościgać i bardzo sie zdiwił ;) np (ostawia II)
4,0
Skrzynia biegów
bardzo dobra podczas normalnej jazdy , problemy można mieć jedynie jeśli zachcemy rajdowej jazdy ;) Ale przy normalnej jedzie jest super , bardzo przydatny 6 biej i fajne rozwiązenie do wstecznego biegu ( zamiast pierścienia jest przycisk)
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi i jest przy tym bardzo komfortowa , oczywiscie nai ma co równać do ale astra to jest samochód raczej miejski i do krótkich wypadów za miasto ( conajmniej u mnie do tego służy , w trasy mam drugie wieksze auto i diesla)
Komfort
4,0
Widoczność
jest dobrze , oprócz przednich słupków i małej tylnej szyby ( ale teraz w tej klasie jeśli auto jest ładne to niestety trzeba się pogodzić z utrudnioną widocznością)
5,0
Ergonomia
Rewelacja ! Proszę nie słuchać tych co piszą że dużo przycisków i trudno się połapać , ja wsiadłem i po kilku minutach wiedziałem już wszystko :) A jeśli dla kogoś to za trudne to niech lepiej jeżdzi komunikacją zbiorową , będzie bezpieczneij dla innych:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze grzeje i chłodzi ( oczywiście klima przymula troche silnik , ale to jest normalne przy silnikach o mniejszej pojemności.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 1.90 cm i bez problemu sie mieszcze i jest mi bardzo wygodnie ( mam sportowe fotele - bardzo polecam)
4,0
Wyciszenie
jak na ten segment jest bardzo dobrze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to zależy od stylu jzady , oczywiście jesli ktoś lubi przydusić musi sie liczyc z dużym spalaniem (nawet bardzo duzym , przy długiej i bardzo szybkiej jedzie) spalanie z katalogu można właożyc miedzy bajki ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
patząć na cene katalogowo to może się wydać naprawde duża , ale pracownicy opla są skłonni naprawdę do wielkich upustów ( ja dostałem ponad 20 ty ) więc uważam ze warto kupić to auto
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mam go już prawie rok i nia miałem nawet najmniejszej awari . Zupełnie nic ( niedługo jadę na pierwszy przegląd) Z tego co czytam w necie to problemy maja ci którzy kupili to auto z pierwszego roku produkcji ( choroby wieku młodzieńczego) w pózneijszych wersjach wszystkie problemy wyelimnowano i jest już naprawde ok . ja żrobiłaem już prawie 30 tys km w jeden rok i myśle że to całkiem sporo
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
[l/100km]