Dobrze się prowadzi, milo przyśpiesza. Dobrze wyciszona i przyjemnie zaprojektowana. Jednakże silnik 1.4 100KM jest zdecydowanie za mały do tego rodzaju samochodu, powoduje to zwiększone spalanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichy, dość elastyczny. W środku prawie go nie słychać, w porównaniu do Stilo jtd to niebo a ziemia w tej kwestii. Troche brakuje mocy przy prędkościach powyżej 100kmph.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok, brakuje trochę 6tego biegu przy tak małym silniku. Przełożenia są raczej krótkie. Dźwignia sprawia wrażenie delikatnej. Wsteczny trzeba czasami 2 razy wysprzęglić.
4,0
Układ jezdny
Dobry kompromis między precyzją i komfortem. Nie jest głośne i nie buja sie na zakrętach. Prowadzi się pewnie. Dobrze wybiera nierówności.
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki z przodu, niewielkie okna boczne, do tyłu to już w ogóle tragedia. Lusterka na plus, duże szybko sie ogrzewają.
4,0
Ergonomia
W porządku, wszystko jest czytelne i łatwe w dostępie. Tylko pokrętła od fabrycznego radia bywają denerwujące.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima trochę za słaba. Ale za to system szybkiego odparowywania szyb działa bardzo dobrze. Naprawde sprawny patent na odparowanie szyb bocznych.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W normie, znacznie mniej miejsca niż w Fiacie stilo a zarazem więcej niz w nowej Bravie. Pięć dorosłych osób jeździ średnio wygodnie. Jakość użytych materialów dobra, znacznie lepsza niż Octavii czy Peugeotcie 308.
4,0
Wyciszenie
Mały silnik benzynowy do 140kmph praktycznie nie hałasuje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest roczny i z niedużym przebiegiem więc jeszcze nic sie nie zepsuło. Koszty przeglądów przeciętne. Natomiast spalanie jest nieakceptowalne samochód potrafi spalić w mieście (Warszawa-wiadomo korki) 13l na 100km. Średnio 11-12l. Aso nie widzi w tym nic dziwnego ;/ . W trasie tragedii nie ma ok 6l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Standardowy kompakt w najuboższej wersji nie powinien być w ogóle w ofercie dla klientów indywidualnych. Astra przegrywa w przedbiegach z Cee\'dem czy i30 które za podobną cenę oferują znacznie więcej. Tu brakuje nawet podstawowego komputera pokladowego co wydawało by się iż jest obecnie standardem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najuboższa wersja z najmniejszym silnikiem w rocznym samochodzie. Nic niema niema sie co psuć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
[l/100km]