Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d

Astrofil, 9 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 86 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra J Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Ogólnie zawieszenie i układ jezdny bardzo na plus. Również silnik i spory zapas mocy, przydaje się.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : nieistniejace błędy, pikanie bez powodu
Inne : latający pedał sprzęgła
Układ hamulcowy : nietrwałe tarcze i klocki
5,0
Całokształt
Ogólnie po przesiadce z Astry F wrażenie bardzo dobre. Jeździłem w między czasie nowszymi autami, między innymi Astrą H, ale z tych wszystkich urzekła mnie najbardziej właśnie IV. Jest w tym samochodzie coś pociągającego, choć ma też swoje wady, których nie przewidziałem przed zakupem. O nich poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze się zwłaszcza na 3 biegu, 4 trochę za długa(ale nieoceniona przy wyprzedzaniu TIRów), 5 i 6 to w zasadzie nadbiegi. Przyspieszenie bardzo dobre, elastyczność w porządku, prędkość maksymalna mogłaby być większa, ale jest wystarczająca. Ogólnie bardzo dobrze jest mieć te dodatkowe konie w odwodzie. Bez turbo byłoby kiepściuchno.
4,0
Skrzynia biegów
Opisane powyżej, biegi mogłyby wchodzić nieco lżej, bo zdarza się jej zgrzytać lub wskakiwać "po palcach" mimo wciśniętego do podłogi sprzęgła. No i dwumas, obawa o który spędza mi sen z powiek. Po co w tym aucie?!
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się fantastycznie, absolutnie pierwsza klasa. Trzyma się mocno drogi nawet przy znacznych prędkościach. Trudno sprowokować ESP do zadziałania, ponieważ kierowca rzadko przestaje czuć samochód. Powodem jest prawdopodobnie niski środek ciężkości(auto swoje waży, a nie jest specjalnie wysokie)
Komfort
3,0
Widoczność
Jest przeciętnie, a miejscami nawet kiepsko. Auto kupiłem z drugiej ręki, niestety nie miało czujników cofania. A szkoda, bo bardzo by się przydały. Masywne słupki z przodu i z tyłu, mała szyba i jeszcze mniejszy zakres działania wycieraczki, wszystko to sprawia, że autem jeździ się na czuja. Mimo, że prowadzę je od pewnego czasu, mam nadal niepewność w jeździe parkingowej.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze, mogłoby być lepiej. Na przykład - kierownica wielofunkcyjna(Enjoy), fajna sprawa, ale zamiast obsługi zestawu głośnomówiącego dałbym raczej sterowanie komputerem pokładowym. Sterowanie nawiewem i klimą świetne, natomiast radiem dużo mniej intuicyjne(mnóstwo nieużywanych na co dzień przycisków)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze dmucha, ciepło, zimo, wszystko w minutę. Ogrzewanie tylnej szyby + lusterek - moment i nie ma szronu. Może dlatego, że nie było w tym roku mroźnej zimy ;)? W ekstremalnych warunkach nie testowałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Astra jest typowym kompaktem. Jeśli tak podejdziemy do sprawy to z przodu jest wystarczająco dużo miejsca. Z tyłu dla 3 osób również, choć tu jest balans pomiędzy wystarczająco a ledwie zadowalająco. Sądzę, że komfortowo mogą podróżować dwie osoby i tylko pod warunkiem, że kierowca nie jest słusznego wzrostu. Jeśli Astra miałaby nieśmiało aspirować, jak chcą niektórzy, klasę wyżej, to miejsca jest zdecydowanie za mało.
5,0
Wyciszenie
Nie mam zbyt dużego porównania, ale wydaje mi się, że auto jest dobrze wyciszone - nawet przy dużej prędkości da się w aucie rozmawiać bez konieczności podnoszenia głosu. Bez względu na to, czy żyłujemy na 5, czy wrzucamy 6. Turbiny praktycznie nie słychać. Ponownie - jak na klasę średnią, do której jest przymierzany, można byłoby lepiej go wyciszyć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To najgorszy punkt samochodu. Jest dość paliwożerny - na trasie można zejść poniżej 7 l benzyny, choć nie jest to łatwe. W mieście komputer pokazuje około 8,5 litra. I to i tak są, wydaje mi się, nieco zaniżone wskazania, bo właściwy apetyt na paliwo jest chyba jeszcze większy. Serwis też nie należy do najtańszych, a jest kilka rzeczy, które
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione jako używane. Obecnie cena katalogowa tak skonfigurowanego modelu to około 85.000 zł. Do tego dochodzą ew. upusty, rabaty... Nie było najtańsze w swojej klasie, ale jednocześnie dość dobrze wyposażone, więc można przyznać dobry. Czy jest warte aż takich pieniędzy? Trudno jednoznacznie powiedzieć.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kłopoty z elektroniką, komunikaty o nieistniejących błędach, ostrzeżenia latający pedał sprzęgła uszkadzający czujnik położenia pedału sprzęgła (oryginalny kit + czujnik około 1900 zł) stuki w zawierzeniu(serwis Opla mówi, że to normalne) Dość szybko zużywające się tarcze i klocki Dość sporo jak na fakt, że auto powinno robić nadal "pierwsze wrażenie". Ale może to tylko subiektywne odczucie po przesiadce z aut niezniszczalnych :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie żadnych. Na szczęście. Zepsuć się może dużo rzeczy, ale skoro niewiele osób narzeka to trzeba być dobrej myśli.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Hatchback 5d