Silnik
: Harmonijnie rozwija moc ,ma dobry moment obrotowy od 1850 obrotów na minutę, jest cichy
5,0
Całokształt
Jestem zadowolony : auto dostatecznie szybkie, ciche i komfortowe
Wrażenia
5,0
Silnik
Astra J 140 KM. Jak potrzeba na 3 biegu ma przyspieszenie jak rakieta, \"ciągnie: do 140 km na godzinę
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów z długimi przełożeniami. Biegi włącza się z pewnym opóźnieniem - nie nadają się do sportowej jazdy
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo pewnie z zadziwiającym poczuciem bezpieczeństwa ale zawieszenie nie jest tak dobre jak w Focusie czy Golfie. Trzeba jednak przyznać ,że różnice są minimalne i dotyczą jazdy po ostrych zakrętach
Komfort
3,0
Widoczność
Z tyłu na boki widoczność bardzo słaba
5,0
Ergonomia
Po zapoznaniu się z instrukcją ergonomia bezproblemowa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa szybko i skutecznie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód bardzo dobrze, pasażerowie tylne siedzenia też sobie chwalą
5,0
Wyciszenie
Do 4 tys. obrotów cisza. Potem silnik mruczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie przy spokojnej jeździe ( maks. 140 km/h) 6,5-7 l/100 kilometrów ( trasa 6,2-6,5, miasto 7,5 litra.
Niestety średniej ( miasto trasa) poniżej 6 litrów, mimo wielu prób nie udało się osiągnąć.
Stabilizacja zużycia paliwa nastąpiła po ok. 10 tys. kilometrów.Na początku było znacznie wyższe ( o 2-3 litrów na 100 kilometrów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Po 3 miesiącach negocjacji z kilkoma dealerami uzyskałem dobrą cenę.Według mnie katalogowa cena jest zbyt wysoka w stosunku do innych porównywalnych marek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypi boczna krawędź fotela kierowcy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 15 tys. kilometrów nie było żadnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
[l/100km]