Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting

lukidab, 5 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 127 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dynamika, spalanie i wyciszenie
Zawieszenie : bardzo komfortowe albo sztywne w trybie sport
Przeniesienie napędu : Długa 6-cio stopniowa skrzynia idealna na trasy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : piszczące hamulce
Inne : Skrzypiący środek
5,0
Całokształt
Astra jest bardzo komfortowym i dynamicznym autem. Moja posiada zawieszenie adaptacyjne, różnica między trybem Tour(komfortowym) a Sport jest dość duża i na kiepskich drogach świetnie się sprawdza. Bardzo wydajne skrętne bi-ksenony poprawiają bezpieczeństwo w trakcie nocnej jazdy. Klimatyzacja bardzo skuteczna a w połączeniu z otwieranym dachem nie musi mocno dmuchać aby utrzymać wyznaczona temperaturę. Sporą wadą jest masa auta (1600 kg wpisane w dowodzie i to czuć)
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, oszczędny zwłaszcza na trasie 4,5-5 bez problemu przy 100-120km/h, w mieście do 7 przy normalnej jeździe. Mankamentem jest brak oznaczenia rozpoczęcia procesu wypalania filtra PDF.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowy manual ( F40) działa dość dobrze, zdarza się haczenie lub delikatny opór przy wrzucaniu biegu. Przy 120 tyś. skrzynia zaczęła huczeć podczas ruszania ze skręconymi kołami, wymieniłem olej i problem znikną.
5,0
Układ jezdny
przyjemny w użytkowaniu, w czasie manewrów na parkingu bardzo mały opór, na trasie się usztywnia, w trybie sportowym jeszcze bardziej.
5,0
Karoseria
Ładna linia, Ciekawy kolor- zielony Emerald zmienia wygląd w zależności od pogody, gdy jest pochmurno wpada w grafit/czerń na słońcu piękna ciemna zieleń. zwraca uwagę na ulicy zwłaszcza gdy jest czysty.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do tyłu dramat ale ratują czujniki parkowania, słupki A są stosunkowo grube i na zakrętach oraz rondach dość skutecznie wycinają pole widzenia, szyba czołowa kończy się nisko i trudno jest obserwować sygnalizację na skrzyżowaniach
5,0
Ergonomia
mnóstwo przycisków na desce ale łatwo to ogarnąć, wielofunkcyjna kierownica świetnie się sprawdza (przyciski tempomatu są na kierownicy), Fotele sportowe to rewelacja na trasy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Schładzanie super, bardzo skuteczne, ogrzewanie w okolicach 0 staje się małym problemem( długo się nagrzewa silnik), zastanawiam się nad webasto lub dogrzewaczem elektrycznym(powinien być to standard)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo, z tyłu dramat (jest po prostu ciasno) sporo miejsca zabierają fotele przednie są bardzo grube.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest bardzo dobre długa szybka jazda (ok 130-150 nie jest problemem)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ASO jest dość drogie, na szczęście nie muszę tam jeździć często gdyż auto jest stosunkowo bezawaryjne. Tyle płaciłem za niektóre rzeczy np: Przegląd olejowy to ok 590 zł, klocki hamulcowe komplet 360 zł, klima czyszczenie z filtrem i wymianą gazu ok 300 zł, kompletny rozrząd z wymianą 2500 zł,
5,0
Stosunek jakość/cena
Tańsza w zakupie niż Golf czy Leon, a jakością nic nie ustępuje
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem coś skrzypi w środku zwłaszcza przy niższych temperaturach lub hamulce piszczą zawsze przy hamowaniu (nowe i te które już podlegają wymianie) , reszta to rzeczy eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting