Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting
Sarnator,
6 lat temu
Silnik 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
124 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Bardzo dobre prowadzenie w trasie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Poważne wymiany przy nie dużym przebiegu.
4,0
Całokształt
Jeden z ostatnich kompaktów dostępnych z prostym silnikiem benzynowym i fabryczną instalacją LPG. Auto ma swoje zalety - niskie koszty utrzymania, dobre prowadzenie na autostradach oraz trwałe materiały wykończenia wnętrza (wersja wyposażenia COSMO). Niestety Astra ma też swoje wady - o tym poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Charakterystyką przypomina trochę Diesla. Chociaż obrotomierz kończy się na 6,5 to w praktyce powyżej 4,5 mam wrażenie, że rośnie już tylko hałas :) Dobrze mi się nim jeździ na trasie.
3,0
Skrzynia biegów
Jeden ze słabszych elementów tego auta. Bez porównania do japońskich aut. Skrzynia haczy przy dynamicznym przyspieszeniu i zmianie z 1 na 2. Diagnoza w ASO nie wykazała wad mechanicznych skrzyni biegów.
4,0
Układ jezdny
Stabilne prowadzenie na trasie. Brakuje zwrotności w jeździe miejskiej. Zapewne jest to spowodowane dużą masą pojazdu.
5,0
Karoseria
Mi się podoba :) W wersji COSMO ma bardzo ładne chromowane listwy, które w połączeniu z błękitnym metalikiem ładnie się prezentują.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu ma duże słupki i szczególnie na skrzyżowaniach równorzędnych warto się wychylać na boki by nie strącić auta lub pieszego. Do tyłu też słabo - mała szybka.
4,0
Ergonomia
Prosty w użyciu, dosyć intuicyjny. Chociaż auto ma 124 tyś w środku wygląda jak nowe :) Minusem na pewno jest ogromna ilość przycisków na desce rozdzielczej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standard
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy jest komfortowo - wygodne fotele. Niestety z tyłu jest już dużo gorzej tzn. ciaśniej.
4,0
Wyciszenie
Nawet przy prędkościach autostradowych 150 - 170 można swobodnie rozmawiać z pasażerem obok. Mam porównanie z Mazdą 6 (2014 r.) i w tym elemencie Astra wygrywa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest chyba największy atut tego auta. Dzięki LPG jeździsz za grosze. Koszty nieprzewidzianych napraw są nie wysokie - duża ilość części zamiennych na rynku. Serwis w ASO należy do jednych z najtańszych w mojej okolicy -np. wymiana oleju (Dexos zalecany przez GM) z filtrem 199 PLN.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli spodziewasz się prostego, zwyczajnego samochodu to za takie pieniądze nie powinieneś być rozczarowany.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki dość często się przepalają.
Przy 135 tyś - wymiana wężyka od zbiornika z płynem chłodniczym - koszt 200 PLN (poza ASO),
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu trzech lat trochę tych poważnych się nazbierało:
- przy 85 tyś poszło koło dwumasowe - konieczna zatem była wymiana całego sprzęgła (na szczeście sfinansowane z przedłużonej gwarancji),
- przy 95 tyś. poszedł parownik (element instalacji LPG) - w serwisie chcieli 1200 PLN, wymiana u gazownika za 270 PLN
- przy 110 tyś. poszła pompa wody - wymiana poza serwisem za dobrej jakości zamiennik 450 PLN
- przy 125 tyś wymiana dwóch elementów układu chłodzenia (tzw. króciec wodny) - poza serwisem 2 x 400 PLN
- przy 130 tyś wymiana lewy wahacz przód (wyrobiły się końcówki gumowe, które oczywiście nie występują osobno) - wymiana poza serwisem za dobrej jakości zamiennik 600 PLN
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
[l/100km]