Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting

Sarnator, 6 lat temu
Silnik 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 124 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobre prowadzenie w trasie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Poważne wymiany przy nie dużym przebiegu.
4,0
Całokształt
Jeden z ostatnich kompaktów dostępnych z prostym silnikiem benzynowym i fabryczną instalacją LPG. Auto ma swoje zalety - niskie koszty utrzymania, dobre prowadzenie na autostradach oraz trwałe materiały wykończenia wnętrza (wersja wyposażenia COSMO). Niestety Astra ma też swoje wady - o tym poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Charakterystyką przypomina trochę Diesla. Chociaż obrotomierz kończy się na 6,5 to w praktyce powyżej 4,5 mam wrażenie, że rośnie już tylko hałas :) Dobrze mi się nim jeździ na trasie.
3,0
Skrzynia biegów
Jeden ze słabszych elementów tego auta. Bez porównania do japońskich aut. Skrzynia haczy przy dynamicznym przyspieszeniu i zmianie z 1 na 2. Diagnoza w ASO nie wykazała wad mechanicznych skrzyni biegów.
4,0
Układ jezdny
Stabilne prowadzenie na trasie. Brakuje zwrotności w jeździe miejskiej. Zapewne jest to spowodowane dużą masą pojazdu.
5,0
Karoseria
Mi się podoba :) W wersji COSMO ma bardzo ładne chromowane listwy, które w połączeniu z błękitnym metalikiem ładnie się prezentują.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu ma duże słupki i szczególnie na skrzyżowaniach równorzędnych warto się wychylać na boki by nie strącić auta lub pieszego. Do tyłu też słabo - mała szybka.
4,0
Ergonomia
Prosty w użyciu, dosyć intuicyjny. Chociaż auto ma 124 tyś w środku wygląda jak nowe :) Minusem na pewno jest ogromna ilość przycisków na desce rozdzielczej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standard
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy jest komfortowo - wygodne fotele. Niestety z tyłu jest już dużo gorzej tzn. ciaśniej.
4,0
Wyciszenie
Nawet przy prędkościach autostradowych 150 - 170 można swobodnie rozmawiać z pasażerem obok. Mam porównanie z Mazdą 6 (2014 r.) i w tym elemencie Astra wygrywa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest chyba największy atut tego auta. Dzięki LPG jeździsz za grosze. Koszty nieprzewidzianych napraw są nie wysokie - duża ilość części zamiennych na rynku. Serwis w ASO należy do jednych z najtańszych w mojej okolicy -np. wymiana oleju (Dexos zalecany przez GM) z filtrem 199 PLN.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli spodziewasz się prostego, zwyczajnego samochodu to za takie pieniądze nie powinieneś być rozczarowany.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki dość często się przepalają. Przy 135 tyś - wymiana wężyka od zbiornika z płynem chłodniczym - koszt 200 PLN (poza ASO),
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu trzech lat trochę tych poważnych się nazbierało: - przy 85 tyś poszło koło dwumasowe - konieczna zatem była wymiana całego sprzęgła (na szczeście sfinansowane z przedłużonej gwarancji), - przy 95 tyś. poszedł parownik (element instalacji LPG) - w serwisie chcieli 1200 PLN, wymiana u gazownika za 270 PLN - przy 110 tyś. poszła pompa wody - wymiana poza serwisem za dobrej jakości zamiennik 450 PLN - przy 125 tyś wymiana dwóch elementów układu chłodzenia (tzw. króciec wodny) - poza serwisem 2 x 400 PLN - przy 130 tyś wymiana lewy wahacz przód (wyrobiły się końcówki gumowe, które oczywiście nie występują osobno) - wymiana poza serwisem za dobrej jakości zamiennik 600 PLN

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting