Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting

Dudzior, 10 lat temu
Silnik 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Auto jest ładne i ma młodzieżowy harakter
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : mały bagażnik
Inne : słabe radio
Inne : brak chlapaczy - auto sie brudzi szybko
4,0
Całokształt
Samochód w moim przypadku służbowy, któryś z kolei zresztą. Oceniam go dobrze, chodz ma swoje wady, ale wynikaja one tylko i wyłacznie z zastosowania fabrycznej instalacji lpg, której zbiornik w wersji 5d jest tak wysoki, że podłoga bagażnika musi być bardzo wysoko,co drastycznie zmiejsza bagażnik (Wersja kombi z lpg ma już plaski zbornik i normalny bagaznik). Dodatkowo dokuczliwy jest dość krótki zasięg przy przy jezdzie autostradowej. Ale jako auto do domu przy małej rodzinie lub jako drugie idealne. Duzy plus za frajde z jazdy, która w porównaniu z moją poprzednia jetta 1.6 tdi (2012), jest większa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Doskonale skonfigurowana instalacja LPG - praktycznie ubytki mocy są wyczuwalne na autostradzie i to przy duzych prędkosciach. Silnik mocny, ale na wysokich obrotach, które zreszta lubi. Generalnie z racji duzej masy auta i nizszej mocy na niskich obrotach auto przy pierwszym wrazeniu i spokojnej jezdzie , nie czuć że tj naprawdę mocne auto. Dopiero na trasie widac z jaką łatwościa przyśpiesza (ale uwaga czuje górki). Silnik kultularnie rozwija moc, chodz do najcichszych nie należy i na wolnych obrotach kulturą nie zachwyca. Spalanie hmm obecywane nierealne, wedlug opinni uzytkwnikow bardzo duze, a w rzeczywistosci auto przy spokojnej jedzie potrafi byc oszczedne (benzyna srednio 6,5-7, LPG 7-8), przy cięzkiej nodze wartości te zbiżają dię pod 9-10l/100km
4,0
Skrzynia biegów
Poprawnie, ale bez wodotrysków. Tzn bardzo dobrze dobrane przełożenia (6 biegów), zapewniają cichą jazdę na przy prędkości 140, ale same przełożenia nie wchodzą super precyzyjnie - chodz tragedi nie ma.
4,0
Układ jezdny
tak naprawde dobrze + . Zawieszenie bardzo proste, ale o doskonalych własciwościach. Twarde, ale kmforotowe - pewne. Mały minus za zbyt lekko działającą kierownice co w połaczeniu z czułym układem jest męczące na autostradzie
Komfort
3,0
Widoczność
Dla mnie z przodu ok, ale jestem wysoki, chodz nisskie osoby narzekaja. Widocznośc do tył - badzo slaba.
5,0
Ergonomia
Wszystko działa intuicyjnie i nie wymaga jakiegoś specjalnego przyzwyczajenia, a poprzeczka była wysoka bo moja poprzednia Jetta była tutaj królową i każdy mógł znaleść wyogdną pozycję i wszystko było tam gdzie powinno
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
szyby nie paruja - jest ok ogólnie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok, tył słabiutko
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, chodz silnik dośc głośny (w porównaniu z i30 benzynowym tj bardzo głośny). Minus za słabe radio
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy ekoomicznej jedzie na lpg 85 zl j ponad 450 km. Średnio za 80 zl 380 - 400km
4,0
Stosunek jakość/cena
ciezkie do oceny bo t auto służbowe, ale myśle że jakbym miał taką gotoówke to bym napewno moco rozwarzał jego zakup
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
opel z gliwic w pierwszych 20 tys km mial znacznie mniej usterek wywolanych złym wykonaniem nizeli vw jetta z meksyku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, chodz przy trybie serwisowym 30 tys km na jedny oleju przy gazie (do tego olej gm tj najwiekszy syf), osoba z ciezka nogą, może wygenerować w przyzości niepotrzebne koszty.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
18,00 zł
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting