Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting
Dudzior,
9 lat temu
Silnik 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
22 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Auto jest ładne i ma młodzieżowy harakter
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: mały bagażnik
Inne
: słabe radio
Inne
: brak chlapaczy - auto sie brudzi szybko
4,0
Całokształt
Samochód w moim przypadku służbowy, któryś z kolei zresztą. Oceniam go dobrze, chodz ma swoje wady, ale wynikaja one tylko i wyłacznie z zastosowania fabrycznej instalacji lpg, której zbiornik w wersji 5d jest tak wysoki, że podłoga bagażnika musi być bardzo wysoko,co drastycznie zmiejsza bagażnik (Wersja kombi z lpg ma już plaski zbornik i normalny bagaznik). Dodatkowo dokuczliwy jest dość krótki zasięg przy przy jezdzie autostradowej. Ale jako auto do domu przy małej rodzinie lub jako drugie idealne. Duzy plus za frajde z jazdy, która w porównaniu z moją poprzednia jetta 1.6 tdi (2012), jest większa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Doskonale skonfigurowana instalacja LPG - praktycznie ubytki mocy są wyczuwalne na autostradzie i to przy duzych prędkosciach. Silnik mocny, ale na wysokich obrotach, które zreszta lubi. Generalnie z racji duzej masy auta i nizszej mocy na niskich obrotach auto przy pierwszym wrazeniu i spokojnej jezdzie , nie czuć że tj naprawdę mocne auto. Dopiero na trasie widac z jaką łatwościa przyśpiesza (ale uwaga czuje górki). Silnik kultularnie rozwija moc, chodz do najcichszych nie należy i na wolnych obrotach kulturą nie zachwyca. Spalanie hmm obecywane nierealne, wedlug opinni uzytkwnikow bardzo duze, a w rzeczywistosci auto przy spokojnej jedzie potrafi byc oszczedne (benzyna srednio 6,5-7, LPG 7-8), przy cięzkiej nodze wartości te zbiżają dię pod 9-10l/100km
4,0
Skrzynia biegów
Poprawnie, ale bez wodotrysków. Tzn bardzo dobrze dobrane przełożenia (6 biegów), zapewniają cichą jazdę na przy prędkości 140, ale same przełożenia nie wchodzą super precyzyjnie - chodz tragedi nie ma.
4,0
Układ jezdny
tak naprawde dobrze + . Zawieszenie bardzo proste, ale o doskonalych własciwościach. Twarde, ale kmforotowe - pewne. Mały minus za zbyt lekko działającą kierownice co w połaczeniu z czułym układem jest męczące na autostradzie
Komfort
3,0
Widoczność
Dla mnie z przodu ok, ale jestem wysoki, chodz nisskie osoby narzekaja. Widocznośc do tył - badzo slaba.
5,0
Ergonomia
Wszystko działa intuicyjnie i nie wymaga jakiegoś specjalnego przyzwyczajenia, a poprzeczka była wysoka bo moja poprzednia Jetta była tutaj królową i każdy mógł znaleść wyogdną pozycję i wszystko było tam gdzie powinno
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
szyby nie paruja - jest ok ogólnie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok, tył słabiutko
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, chodz silnik dośc głośny (w porównaniu z i30 benzynowym tj bardzo głośny). Minus za słabe radio
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy ekoomicznej jedzie na lpg 85 zl j ponad 450 km. Średnio za 80 zl 380 - 400km
4,0
Stosunek jakość/cena
ciezkie do oceny bo t auto służbowe, ale myśle że jakbym miał taką gotoówke to bym napewno moco rozwarzał jego zakup
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
opel z gliwic w pierwszych 20 tys km mial znacznie mniej usterek wywolanych złym wykonaniem nizeli vw jetta z meksyku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, chodz przy trybie serwisowym 30 tys km na jedny oleju przy gazie (do tego olej gm tj najwiekszy syf), osoba z ciezka nogą, może wygenerować w przyzości niepotrzebne koszty.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
[l/100km]