Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting

Jacek, 8 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Przyjemnie się prowadzi w trasie, nieco mnie w mieście. Samochód pomimo 140KM i turbiny rozpędza się bardzo ociężale. Może dlatego mam takie odczucie, bo poprzednio przez 10 lat jeździłem poczciwym 130KM TDi...
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak wspomniałem powyżej, silnik posiada 140KM a pomimo tego ma się odczucie nieco mułowatego. Nieco lepiej wygląda sprawa na trasie, elastyczność 3 i 4 biegu są jak najbardziej akceptowalne
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest nieco niedopracowana (cały czas odnoszę się do poprzedniego samochodu - Skoda Octavia TDi). W szczególności zmiana biegów z 1 na 2 wchodzi bardzo topornie, biegi należy wrzucać bardzo starannie i delikatnie. Moim zdanie, skrzynia jest najsłabszym punktem tej konstrukcji (Astra J)
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się przyjemnie. Wspomaganie działa prawidłowo, zawieszenie również. Problemem są fabrycznie montowane opony - u mnie były to 205/60/16R - balony, które powodują bujanie w szybko pokonywanych zakrętach. Następne opony będą zapewne na profilu 50 lub mnie, no i co najmniej rozmiar większe. Ponadto uważam, że samochód ma bardzo słaby skręt i niewielka widoczność do tyłu. Poprzednio jeździłem kombikiem i nie miałem żadnych problemów. Parkowanie Astrą to już czasem niewielkie kłopoty. Poza tym bez uwag.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń co do komfortu podróżowania. Samochód raczej budżetowy. Przeszkadza mi słabe wytłumienie dźwięków z zewnątrz, ale zauważyłem, że przy zmianie opon na zimowe (opony Nokian WRD4 szumy dobiegające z zewnątrz były znacznie niższe.
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie akceptowalne
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Często podczas uruchomienia silnika i ruszenia, po ok. 1 minucie od startu wyczuwalny jest zapach palącej się elektroniki, jakiś bakielit lub coś podobnego. Byłem z tym kilka razy na serwisie - nic nie znaleźli, wymieniłem filtr kabinowy - również bez rezultatów. Zapach utrzymuje się tylko kilkanaście sekund, później znika...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu, z tyłu nikt nie podróżuje. Jak dla 2 osób miejsca jest pod dostatkiem, nieco mały bagażnik (na wakacyjne wypady), ale ogólnie bardzo ergonomicznie zaplanowany
2,0
Wyciszenie
Kiepskie wyciszenie, wg mnie fabryczne opony (Michelin Energy Saver 205/60/R16) też dodają hałasu (na zimowych Nokianach było znacznie ciszej). Ogólnie wyciszenie kiepskie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowy samochód jeszcze nie miał się okazji popsuć. trudno mówić o kosztach utrzymania, pomijając zakup paliwa - spalanie spore jak na takich gabarytów samochód
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupując nowy samochód za 60tyś zł otrzymujemy całkiem przyzwoity produkt. Wersja Enjoy, 1,4 Turbo z kilkoma dodatkami, wyprzedaż rocznika.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co, na 2 lata od zakupu bez problemów, poza smrodem (stosunkowo rzadko) z układu wentylacji. Jakaś akcja serwisowa z korozją wokół wlewu paliwa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby tak dalej, na chwilę obecna brak jakichkolwiek usterek, przebieg 18500km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting