Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting

mamAstre, 8 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : silknik w porządku i ukłąd jezdny na plus
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : nie usterka, ale po prostu nie lubię pracy tej skrzyni biegów
4,0
Całokształt
Wszystko super oprócz skrzyni i faktu, że 3 odwiedzałem serwis w celu naprawy, na szczęście na gwarancji.
Wrażenia
4,0
Silnik
przyjemnie pracuje, przy ok 1900 obrotów słychac świst turbiny (całkiem przyjemny), ale moc czuć tak od 2200. Choć auto ciężkie, to czuć przyspieszenie po wciśnięciu mocniej gazu (przy obrotach powyżej 2200). Biegi można przeciągać i faktycznie na 3ce do 150 się da. Jechałem nim 202km/h, ale to chyba nie był max. Redukcja pomaga. Trzeba tez pamiętać, że auto jest ciężkie.
3,0
Skrzynia biegów
oj drażni mnie.. toporna, nie lubi szybkich zmian, nie lubi zmiany przy wyższych obrotach (powyżej 3500tys), najgorzej wchodzi dwójka, a jedynka potrafi stukać przy wrzucaniu przy stojącym samochodzie. ASO mówi, że TTTM :( Moim zdaniem największy minus tego auta. Właściwie to jedyny minus, ale drażni bardzo, bo nie można w pełni wykorzystać możliwości auta (nie można zmieniać szybko biegów). Przy spokojnej jeździe chodzi ok.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się super, auto trzyma się drogi i reaguje nawet na delikatny ruch kierownicą.
Komfort
4,0
Widoczność
Mała szyba z tyłu, trochę ogranicza widoczność. Poza tym ok. (ale jestem wysoki).
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku, max podmuch na szybę przednią momentalnie radzi sobie z zaparowaną szybą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca nawet dla osoby 1.90m - nie odsuwam fotela do końca i jeszcze mam sporo miejsca do sufitu. Z tyłu też spoko, nikt nie narzekał.
4,0
Wyciszenie
Silnik przyjemnie słychać przy wysokich obrotach, a przy wyższych prędkościach słychać opór powietrza od lusterek. Na postoju na wolnych obrotach w środku cichutko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto na gwarancji, na razie bez wkładu finansowego (ale już 3 razy naprawiany: dwumasa, pompa wodna i jakaś kostka czujnika). Pali 7,5 jazda mieszana, dosyć dynamiczna. Myślę, że po mieście 9, w trasie 7.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jestem zadowolony z ceny. Auto łądne, całkiem dynamiczne, dobrze się prowadzi. Skrzynia to jedyny minus.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych nie miałem, na razie za to 3 naprawy gwarancyjne - to nieładnie, no ale na razie się nie przejmuję. Z drugiej strony nieduży przebieg na razie (25tys), więc może potem będzie gorzej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awarii nie miałem, ale wymiana dwumasy i pompy paliwowej już była (na gwarancji).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting