Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting

Rafał, 4 lata temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To mój pierwszy samochód z turbosprężarką. Jestem zachwycony momentem obrotowym przy niskich obrotach silnika.
Zawieszenie : Jak dla mnie to zawieszenie, choć proste to w miarę komfortowe i przede wszystkim solidne. Przy przebiegu 78tys. głównie po mieście nadal nic nie stuka, nic nie puka. :)
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Przez cztery lata (60 tys. km) praktycznie nic się nie zepsuło. Silnik 1.4 turbo w zupełności wystarczający do miasta, a i na autostradzie nie ma się czego wstydzić. Do pełni szczęścia brakuje tylko trochę lepszego wyposażenia i trochę mniejszego zużycia paliwa. BDW licznik zuzycia paliwa oszukuje, a konkretnie zaniża zużycie o dokładnie 0,5l/100km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fajnie przyspiesza w niskich zakresach obrotów silnika. Niezła elastyczność. Dobre przyspieszenie.
3,0
Skrzynia biegów
Sportowa skrzynia to nie jest. Przy próbie ostrzejszej jazdy na wyższych obrotach zdarzały mi się niespodzianki w postaci zgrzytu, ale przy normalnej jeździe jest ok.
5,0
Układ jezdny
Żadnych luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Samochód jedzie tam, gdzie się mu każe. Dodatkowo zastosowanie z tyłu drążków reakcyjnych, w porównaniu do Astry H, wyraźnie poprawiło stateczność tyłu w ciasnych zakrętach. Samochód już się nie buja na boki przy wyjściu z zakrętu tak jak Astra H.
5,0
Karoseria
Żadnych ognisk korozji.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu jest kiepsko. Oprócz słabej widoczności do tyłu, mamy tu masywny przedni słupek z trójkątnym okienkiem, które nic nie daje. Za tym słupkiem, w mieście, często się chowają piesi, motocykle, a nawet mniejsze samochody.
4,0
Ergonomia
Spoko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam manualną klimę. Przy największych upałach trochę brakuje jej wydajności. Bardzo dobrze za to odparowuje przednią szybę. Dobrze zlokalizowane nawiewy, które nie wieją wprost na kierowcę i pasażera w każdej pozycji tak jak to jest w Astrze H.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy jest ok. Z tyłu mogłoby być trochę więcej miejsca na nogi i trochę jest za wąsko dla trzech pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe w ogóle nie słychać silnika, tylko delikatny szum fabrycznych michelinek. Przy mocniejszym dociśnięciu gazu słychać coś co jest połączeniem dźwięku kosiarki i szlifierki kątowej ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja. Użytkowanie samochodu praktycznie nic mnie nie kosztuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie bomba.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tylnych drzwiach po ulewie zbierała się woda. Trzeba wyczyścić lub usunąć gumowe "zaworki", które są umieszczone w otworach odpływowych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się jeszcze nie zepsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting