Układ hamulcowy
: Bardzo dobre hamulce (żylety) ale to chyba przypadłość kazdej tej Astry i dobrze działający ABS
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Wykończenie wnętrza (elementy aluminium, Panel Radia)
Inne
: Tył (okolice drzwi) cos lata jakby wrzucic malenka kulke ołowianą
4,0
Całokształt
Jest to niezłe auto. Prezentuje ciekawy styl i jest naprawde ładne i mało popularne. W ciagu jazdy po naszym kraju przez rok a jezdze sporo zauwazyłem moze z 11 modeli tej samej Astry (nie licze powtarzajacych sie egzemplarzy z tego samego miasta i okolicy)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na taki silnik to jest rewelacja. Silnik sprawnie rozpedza auto az do 210 km/h (testowane na A2). Bardzo elastyczny na 4 i 5 biegu
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów mogła by pracować bardziej precyzyjnie i być lekko wydłużona co by w przypadku tego silnika zaoowocowało jeszcze lepszym działaniem. Zacina sie czesto na wstecznym biegu mimo ze stoje i chce wrzucic bieg to moze mnie czekac nieprzyjemny zgrzyt nie wiedzieć czemu
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny działa zaskakująco dobrze. Auto pewnie wchodzi w zakręty i nie wykazuje nadsterownosci na suchej nawierzchni. Przy tych samych predkosciach na mokrym lub lekko osniezonym bedzie duzo gorzej. Słabo Astra wychwytuje poprzeczne krótkie nierówności i wszystko \"chodzi\"
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu i na boki, najgorzej jest do tyłu przy parkowaniu. Bardzo mało widac przez tylną szybe
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest bardzo dobra na wysokim poziomie. Wszystko intuicyjne i w zasięgu ręki. Bardzo dobra kierownica Obszyta skórą
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj bardzo duży plus. Sprawnie działająca klimatyzacja, wentylacja, i zwykły nadmuch. Szczególny plus dla błyskawicznego odparowywania szyb na najwyzszym poziomie nadmuchu (7)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen dla kierowcy i pasazera jest wystarczająca, z tyłu tak samo (nie mowimy oczywiscie o osobach powyzej 2 metrów bo to juz inna sytuacja ale o normalnym wzroscie
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta jest bardzo dobre. Silnik nie stwarza problemów jesli chodzi o głosnosc do 160 km/h. Rozwieje watpliwosci tych co mówią ze tylko do 130km/h. Hałas powoduje powietrze i wiatr najwiekszy a nie silnik a na to wpływ ma CX(współczynnik oporu powietrza), w Astrze wynosi on bodajże 0.33 a w Insigni która jechałem demonstracyjnie z identycznym silnikiem i CX 0.27 ten hałas jest duzo mniejszy
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
z tym juz gorzej. Obiecanki Opla okazały sie nie trafione. Auto spala w miescie na poziomie 8,5 l, a na trasie w zaleznosci od szybkosci od 6 l do 11 l przy predkosciach naprawde duzych. Ogólnie maksymalnie zrobiłem na jednym baku 650 km, minimalnie 440 km. Bardzo brakuje 6 biegu który znakomicie poprawil by prace jednostki napedowej i ekonomi. Trzeba pamietac ze wskazania rezerwy przekłamują. Przy zaswieceniu sie kontrolki rzekomo jest paliwa na 60 km a do baku weszlo mi raz 10 litrow czyli na ponad 100 km ekonomicznej jazdy
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cene można kupić lepiej wyposażone auto lecz jak na takie mozliwosci i wyposazenie (Enjoy Plus) jest to oferta rozsadna. Owszem mozna kupic uzywane Audi 4,5 razy lepsze ale mowimy o samochodach niuzywanych
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno ocenic to po roku. Jedynie szwankuje wykonczenie wnetrza. Elementy a\'la aluminium. Strasznie trzeszczy przynajmniej w moim modelu i irytuje podczas jazdy po nierownosciach. W zime jest jeszcze gorzej. w Moim konkretnym modelu dochodza dziwne dzwieki jakby cos latało z tyłu podczas pokonywanie nierwónosci
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było zadnej przez 30tys km. Nigdy mnie nie zawiodło to auto
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
[l/100km]