Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Kombi

JiM, 5 lat temu
Silnik 1.9 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 480 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2005-2013 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Zabezpieczenie antykorozyjne, 12 lat gwarancji na perforację, solidność, nośność
Silnik : Bardzo dobra jednostka
Zawieszenie : Niejeden crossover nie dorównuje Astrze prześwitem i trwałością zawieszenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wysprzęglik hydrauliczny
4,0
Całokształt
Chyba ostatnie porządnie wykonane kombi, jakich dzisiaj już się chyba nie uświadczy. Naprawdę trwały, dobry samochód z udanym zespołem napędowym, gdyby dopracować parę szczegółów byłby perfekcyjny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Blisko pół miliona kilometrów bez grubszych wpadek poza niewielkimi wyciekami oleju, co 150 tysięcy wymieniany pasek rozrządu. Mocny, elastyczny, pracuje jak szwajcarski zegarek.
4,0
Skrzynia biegów
Trudno o jakieś większe zastrzeżenia do przełożeń i precyzji działania skrzyni M32. Po latach pracy słychać już łożyska 3-4 biegu. Myślę że gdyby od nowości użyć wysokiej klasy olej i wymieniać go wbrew zaleceniom serwisu Opla, nie byłoby takich problemów.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie, idealny kompromis pomiędzy wygodą i bezpieczeństwem, ponadprzeciętna trwałość wszystkich elementów
5,0
Karoseria
Ponadczasowa, ładna linia, spójna stylistyka, grube blachy, świetne zabezpieczenie antykorozyjne, czego można chcieć więcej
Komfort
3,0
Widoczność
Grube słupki i zbyt nisko umieszczone lusterko wsteczne w kabinie ograniczają widoczność z miejsca kierowcy
4,0
Ergonomia
Wygodne fotele, szeroki zakres regulacji foteli, kierownicy, lusterek (poza środkowym). Wszystko tam gdzie powinno być. Do samopowracających kierunkowskazów można się przyzwyczaić, brak wskaźnika temperatury i pojemników na kubki - są tylko miejsca na napoje w butelce w drzwiach - irytuje. Należy pamiętać aby nie wyłączać silnika podczas wypalania DPF, tylko nie jest to sygnalizowane - orientujemy się o tej procedurze jedynie po klangu silnika i wskazaniu zużycia paliwa, jeśli oczywiście mamy wersję z komputerem...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą wnętrze mogłoby nagrzewać się szybciej, poza tym bez uwag
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo przestrzeni nad głową w każdym miejscu, ale po zajęciu przednich foteli przez osoby o wzroście 190 cm dorośli pasażerowie tylnej kanapy mają za mało miejsca na nogi. Środkowe miejsce na tylnej kanapie niezbyt wygodne ze względu na dość wysoki tunel.
4,0
Wyciszenie
Dość dobrze wyciszone wnętrze daje komfort jazdy z prędkościami autostradowymi
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzeba być przygotowanym na typowe wydatki serwisowe związane z utrzymaniem mocnego turbodiesla, przy dłuższych przebiegach samochód jest bardzo ekonomiczny
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra inwestycja - samochód daje sporo komfortu i wartości użytkowej za niewielkie pieniądze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód nie sprawia większych problemów, do usterek związanych z układami DPF i EGR dochodziło sporadycznie. DPF wymagał wypalenia w serwisie raz, gdy samochód był eksploatowany w mieście na krótkich dystansach i silnik został kilkokrotnie pod rząd wyłączony w czasie procedury czyszczenia, która nie jest sygnalizowana.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na dystansie 480 tysięcy dwukrotnie wymieniono chłodnicę wody, dwukrotnie wysprzęglik - w tym raz profilaktycznie z kompletem sprzęgła i koła dwumasowego.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra H Kombi