Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Kombi

Rysiek, 11 miesięcy temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 330 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra H Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2007-2013 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zero luzów, zero stukania, db trzyma się drogi, nie przechyla się, dobrze przejeżdża przez dziury, świetne wyczucie drogi na kierownicy, lekko się jeździ, czuć, że to samochód, a nie zabawka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Przypuszczam, że poprzedni właściciel nie dawał czasu turbinie na ostudzenie. EGR i DPF zabijają ten świetny silnik. Mechanicy nie wiedzą gdzie szukać przyczyny. Jedna naprawa pociąga za sobą kolejną, a i tak świeci się choinka na desce rozdzielczej.
Przeniesienie napędu : Jak może paść skrzynia w samochodzie? Co za deb...wymyślił tę skrzynię bez sprawdzenia czy łożyska wytrzymają? Padły te biegi, które najczęściej się używa: 1 i ten na które idzie największy moment obrotowy: 5 i 6. Może poprzedni właściciel nie wymieniał oleju w skrzyni? Ja wymieniłem 40 tys km temu, ale może już było za późno.
Układ elektryczny : Mam tak niestabilny prąd, że żarówki LED z przekaźnikiem nie dają rady i się rozłączają. Na wykresie na kompie cały układ elektryczny silnika traci prąd na 5sec co 15-25sek. Żaden elektromechanik nie chce się za to brać.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Zakup PLN5k, turbina, chłodnica PLN5k, skrzynia, sprzęgło - jeszcze nie wiem, ale w PLN5-10k powinno się zamknąć. Moja była żona na Węgrzech dostała taki sam samochód od nowego partnera i włożyła w niego PLN17k: naprawiała: sprzęgło, skrzynię i elektronikę w samochodzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oprócz tego, że pali się choinka na desce rozdzielczej. Musiałem zablokować EGR, wyczyścić DPF, gasł na światłach albo przy zmianie biegów - to silnik jest super! Pięknie ciągnie, pali z 5,4-5,6 przy spokojnej jeździe do 100km/h latem. Zimą na krótkich odcinkach: 6,2. Gdyby nie EGR, DPF i choinka na desce - to jest świetnie! Pali się czasem: check engine service świece ładowanie
5,0
Skrzynia biegów
Gdyby nie to, że padły mi biegi: 1, 5, i 6 dwa dni temu w wigilię 2023 - to jest super skrzynia. To chyba skrzynia M32. Kiedy kupowałem ten samochód, poprzedni właściciel specjalnie włączył głośno radio kiedy mnie przewoził tym samochodem. Przy 290 tys już wtedy wyły 5 i 6 bieg. Samochód przejechał 40tys i skrzynia padła.
5,0
Układ jezdny
Super, trochę twardo, ale daje radę z polskimi dziurami. Badanie techn przechodzi bez problemów. Nie nie wymieniałem.
5,0
Karoseria
Mój egz jest super - to jedyny powód dla, którego pakuje w niego tyle kasy. ZERO RDZY!
Komfort
5,0
Widoczność
Spoko.
5,0
Ergonomia
Co za idiota wymyślił, żeby po środku była popielniczka i żeby nie było schowka na tel? W 2008-2010 już wchodziły smartphony - czy nie można było pod radiem, w miejscu popielniczki, albo za ręcznym, zrobić kieszeni, półki, albo schowka? Nie ma co gdzie włożyć. Tel muszę w kieszeni trzymać, albo w drzwiach, położony pod ręcznym z kablem - końcówka kabla się wygięła bo jest za mało miejsca. Na górze powinna być zamykana klapka z wnęką, pod radiem mogłaby być głęboka wnęka pod kątem, żeby nic nie powypadało. Nawiewy i klima mogły by pójść do góry. Można wywaliś popielniczkę i zrobić tam głęboki, szeroki schowek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Spoko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Spoko. Mam 185cm. Po wywaleniu tylnych siedzisk i złożeniu oparć można wygodnie spać.
5,0
Wyciszenie
Diesel robi swoje, łożysko oporowe na sprzęgle i dwumasa tak nap...lają, że czuję się jak w Mercedesie kaczce albo beczce z lat 80-tych. Mój ciągnik/traktor ciszej chodzi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zakup 5k Turbina 5k EGR, DPF i komputer - 5k sprzęgło, dwumasa, łożysko oporowe + skrzynia biegów - nie wiem, ale w PLN5-10k powinno się zamknąć Mogłoby być k lepiej!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 15tys przejechałem 40tys km, bez większych awarii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wkur... na maxa, ale zawsze wrócił do domu o swoich siłach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Turbina, dziurawa chłodnica, egr, dpf, gaśnięcie na światłach, brak 1, 5, i 6 biegu w skrzyni. Ogólnie - ok.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra H Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra H Kombi