Oceniam ten samochód po trzyletniej eksploatacji. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Zacznę od tego , że pytanie jakie zostaje postawione na tym forum powinno brzmieć : czy poleciłbyś innym ten samochód" Odpowiedź brzmi TAK. Pytanie czy kupiłbyś jeszcze raz to auto jest trochę dziwne. Jeżeli samochód się sprawdza to po co zmieniać na taki sam? Ja zmieniam na inne bo lubię eksperymentować. Wracając do Astry to nie miałem większych problemów z tym samochodem . Astra wyposażona jest w filtr cząstek stałych (suchy), który nie sprawia większego kłopotu. Trzeba tylko w odpowiedni sposób eksploatować samochód , przede wszystkim wymieniać olej co 12-15 tys km i nie wyłączać silnika w czasie wypalania filtra. W chwili obecnej samochód ma przejechane 205tys km i proszę mi wierzyć nie widać po aucie żadnego zużycia. Jakieś minusy? Owszem , miejscami widać użycie niskiej jakości materiałów, trochę słabo wyprofilowane fotele, brak wskaźnika temperatury silnika i może jeszcze znalazło by się kilka drobiazgów. Ogólnie fajne auto, na pewno pod wieloma względami lepsze od Skody Oktavia, szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie i zawieszenie. Pozostałe uwagi w szczegółowym opisie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w moim aucie to 1,7 CDTI 110 KM na zasilaniu Denso. Nie rozumiem dlaczego niektórzy krytykują ten silnik . Jeśli lejemy dobre paliwo i wymieniamy olej co 12-15 tys km to wszystko będzie w porządku. Jedynym problemem w tym silniku jest zawór SCV wysokiego ciśnienia pompy paliwa który powoduje nierówną pracę silnika . Kosztuje raptem 300zł i można go wymienić samemu. Astra z tym silnikiem ma dosyć dobre przyśpieszenie. Odczuwa się wprawdzie na niskich obrotach lekką dziurę turbinową ale za to na wyższych obrotach odwdzięcza się wciskaniem w fotel przy dodawaniu gazu. Mój szwagier który jeździ BM-ką po przejażdżce był "lekko" zdziwiony.
4,0
Skrzynia biegów
Bez żadnych uwag , wszystko w porządku.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie sprawia żadnych problemów .Przez trzy lata nic nie wymieniłem. Wydaje się być trochę za twarde, odczuwalne są drobniejsze nierówności ale jest lepsze od zawieszenia Skody Oktavia
Komfort
4,0
Widoczność
Bez uwag
4,0
Ergonomia
Samochód jest dość dobrze wyciszony. Przy prędkości 150km/h w samochodzie można spokojnie porozmawiać i posłuchać radia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez uwag
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez uwag
4,0
Wyciszenie
trochę szumu przy wyższych prędkościach dochodzi od strony drzwi. Poza tym w porządku.