Auto jedzie, bo jest do tego zaprojektowane i nic poza tym, bez szczególnych emocji. Zwykłe auto bez wodotrysków.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik za duży do tak ciężkiego auta. Kultura pracy mierna, mocne wibracje odczuwalne w kabinie podczas przyspieszania. Nieustannie falujące obroty na biegu jałowym mimo sprawnych podzespołów ( przepustnica, filtry, EGR ).
Turbina zaczyna dmuchać wyraźnie na wyższych obrotach, tj. od około 2.200 obr./min. O ile silnik zachowuje się dobrze na trasie to w mieście już nie koniecznie. Jest toporny, wolno wkręca się na obroty, rozpędza się harmonijnie do 4200 później słabnie jak każdy DIESEL... W mieście aby dynamicznie się poruszać i np szybko zmienić PAS należy utrzymywać obroty w przedziale minimum 2300-3000 a to z kolei podnosi spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje jak należy. Sposób zestopniowania biegów definitywnie z przeznaczeniem na trasę. Biegi są długie i bez problemu autem można się rozpędzić do 200 km/h na autostradzie. Lewarek przełącza biegi z lekkim oporem, bez zgrzytów i pewnie. Nigdy nie było problemów z włączaniem np wstecznego biegu lub jedynki tak jak czytałem w innych komentarzach.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w Astrze H jest raczej sztywno zestrojone. Auto pewnie trzyma się drogi w zakrętach a także przy większych prędkościach. Ogólnie nie męczy w trasie. Nie za twardo, nie za miękko w sam raz. Natomiast głośno pracuje i w kabinie na nierównościach wyraźnie słychać co, gdzie i którym kołem. Problem ze zbieżnością. Auto ściąga mimo nowych opon i 100 regulacji w przeróżnych zakładach począwszy od ASO a skończywszy na Wieśku w podwórku.
Komfort
2,0
Widoczność
Fotel dosyć nisko osadzony, wysoko pociągnięta linia nadwozia, szczególnie tylna część karoserii ogranicza widoczność do tyłu i na boki. Do przodu jest idealnie, natomiast przy cofaniu można czasem przesadzić. Ogólnie auto bardzo trudne do wyczucia. Czujniki parkowania by się przydały.
Auto bardzo trudne do manewrowania w zatłoczonych miastach czy parkingach podziemnych. Cofanie nie należy do najprzyjemniejszych chwil w tym aucie.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski na swoim miejscu. Szczególnie warte polecenia jest sterowanie radiem w kole kierownicy. Przydaje się podczas jazdy w nocy - nie musimy wtedy odrywać wzroku od jezdni podczas gdy z naprzeciwka oślepiają nas inni kierowcy.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa nad wyraz dobrze. Szybko schładza auto, bez utraty mocy na silniku. Zimą przy włączeniu ogrzewania szyby strasznie parują. Jest to nie do zniesienia.... Filtr przed zimą wymieniany.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca mnóstwo. Idealne auto dla rodziny z dwójką dzieci. Bagażnik bardzo pakowny. Na 2 tygodniowe wakacje śmiało można jechać.
1,0
Wyciszenie
Kabina słabo wyciszona. Silnik słychać strasznie w środku, szczególnie przy niskich obrotach. Po pewnym czasie zaczynają odchodzić uszczelki w drzwiach, które też potrafią się odzywać przy prędkościach pow. 120
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od stylu jazdy. Przy moim stylu jazdy - normalnie gdy się nie spieszę i szybko, gdy muszę dotrzeć na czas spalanie kształtuje się następująco:
TRASA: 6,3-7,2
MIASTO: 7,0-8,5
cykl mieszany: 7,00
3,0
Stosunek jakość/cena
Za drogie jak na swoje właściwości jezdne, wykonanie. Za taką cenę powinno być bardziej dopracowane. Drażnią różne elementy jak skrzypiący fotel kierowcy, trzeszczące plastiki, odchodzące uszczelki w drzwiach. Natomiast LAKIER jest bardzo dobry i nie podatny na zarysowania. W tym aspekcie OPLOWI się udało. Rdza nam nie grozi.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez pół roku eksploatacji - spalona żarówka. Natomiast uszczelki w drzwiach - do wymiany.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiodło, zawsze dojechałem do celu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
[l/100km]