Auto może nie rozczarowało, ale i nie zachwyciło ma swoje wady i zalety. 1.3 cdti to oszczędny silnik i do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. Przy mojej jeździe spalanie 6,5-6 l a nie jeżądze wolno. Ten silnik mało pali ale nie ma nic za darmo(osiągi). Kupiłem auto jako okazję, cena kilka tyś. Mniejsza od rynkowej ale do remontu skrzynia:) wady: oczywiście problem z egr(szarpie przy zmianie na niskich biegach i jak przeciągniesz powyżej 3000 obr to wchodzi w tryb awaryjny) , rdza pod listwą na klapie, fotele nie wygodne, przełączniki mało intuicyjne, wyciszenie wnętrza. Zalety: za tą cenę ładne auto i dobrze wyposażone,tanie koszty naprawy, jeśli znajdziecie dobry egzemplarz będziecie zadowoleni. Auto dla zwykłych kierowców. Jeździłem toyota auris 1.4 d4d i opel ma słabszy silnik ale lepiej się prowadzi. Wnętrze w oplu mniej plastikowe( Niemcy lepiej się postarali) no ale w aurisie nic się nigdy nie zepsuło. Miałem też toledo 2 1.6 benzyna i dużo szybszy nie był od astry;) a palił jak smok. Podsumowując: jeśli chcesz mieć praktyczne nie brzydkie auto ale nie pozbawione wad kup sobie astrę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Może i wystarczy ale z kompletem pasażerów brakuje mu mocy. Oszczędny ale ma swoje wady(egr) to nowoczesny silnik i trzeba dbać
3,0
Skrzynia biegów
Remont po zakupie a potem spokój. Jak dla mnie praca i precyzja tak jak bym tego wymagał no i 6 biegów to super w trasę ogólnie ok
4,0
Układ jezdny
Przyjemnie i pewnie się prowadzi. W tej klasie są lepsi i gorsi ale opel to nie bmw, jaktóre na Niemca przystało jest ok.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie jestem wymagający ale wyciszenie mogło by być lepsze. Plus za zawieszenie. Słabe fotele
4,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepiać oprócz tych przełączników przy kierobniży. Ale można się przyzwyczić
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mogło by być więcej miejsca na szerokość ale nie jest źle. W kombi z tyłu jest miejsce ale whatchback już podobno ciasno.
2,0
Wyciszenie
Ty opel trochę zaoszczędzić słuchać szczególnie przy duzych prędkościach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali nie ma problemu zczęściami i naprawą może i wydaje się skomplikowany ale każdy w miarę dobry mechanik ogarnie. Jak dbasz tak masz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cięzko znaleźć coś lepiej wyposażonego i w miarę młodego w tej cenie(z tych stereotypowo lepszych aut) astra to rozsądny wybór a i wstydzić się jeździć nie będziecie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na tak młode auto nie jest zle(2008) wiadomo za to nie toyota ale jaki nie zaniedbujesz serwisu to tankujesz i jeździsz. Czasem coś nazwali ale tak już robią te samochody.(serwis musi zarabiać)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 180 tyś. Skrzynia do remontu i egr do czyszczenia ale do nie wiele jak na nowoczesnego diesela. Przegląd zawsze bez problemu. Trzeba tylko dbać. Wtryski turbo i dwumas ok ale wszystko przedemną:)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]