Inne
: Ogólenie z autem nie było nigdy problemów, poza tymi wynikającymi z normalnej exploatacji, czyli wymiana zużytych części.
4,0
Całokształt
Astrą H jeździłem 4 lata, dokonując zawsze na czas niezbędnych napraw. Zrobiłem nim 83.000 km, głównie jazda po mieście. Jeśli tylko coś sie działo, zapaliła się np kontrolka (EGR) zawsze było to bez zbędnej zwłoki naprawiane. Ogólnie auto ok. Troche denerwujaca jest turbo dziura poniżej 1800 obr, ale można się przyzwyczaić. Przez ponad 4 lata auto tylko raz staneło mi na drodze. Przyczyna - uszkodzony regulator alternatora. Wymiana załatwiła sprawę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak to w dieslu przy około 220.000 wymiełem dwumas i regenerowałem turbosprężarkę. To dwie główne duże naprawy, ale w dieslu powyżej 200.000 to standard. Po prostu turbo i dwumas zużyły się. Poza tym z silnikiem nie było nigdy problemów poza świecącą się kontrolką zaworu EGR. Wyczyszczenie zaworu rozwiazało problem. Wymieniałem również łożyska alternatora ale to nic wielkiego. Silnik pomimo 240.000 przy sprzedaży chodził cicho i równo. Nie brał oleju powyzej normę. Był suchy, żadnych wycieków itp.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to przy małym silniku w dużym aucie. Pierwsze 2 biegi krótkie, reszta do 6 normalnie. Ze skrzynią nigdy nie było problemów.
4,0
Układ jezdny
Przez 4 lata raz wymieniłem komplet amortyzatorów i 1 raz komplet tarcz i klocków. I chyba 3 razy łącznik stabilizatora za 50 zł, ale jeżdzę po dziurawych drogach wiec to nic dziwnego. Poza tym z układem jezdnym nie było nigdy niespodziewanych problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
Normalne, żadnych problemów przy cofaniu itp. Dla mnie OK.
4,0
Ergonomia
Może być. Mógłby byc podłokietnik przydatny w dłuższych trasach. Jest OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno klima jak i ogrzewanie chodziły poprawnie. Oczywiście są lepsze, np w peugeot 508, którym teraż jeżdzę, ale to już inna klasa auta. Ogólnie OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Normalnie.
4,0
Wyciszenie
Teraz jeżdzę Peugeot-em 508, i tu jest olbrzymia różnica między astrą, w astrze słychac było w kabinie troche silnik, szczególnie przy większy prędkościach, ale nie jakoś szczególnie. Mogła by byc bardziej wytłumiona. Przy jeździe o dziurach słychac w środku trochę sporo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie sprawdziłem dokładnie, spaliła mi 4.8 l, przy prędkościach 110 - 140 km/h. W mieście nigdy dokładnie nie sprawdziłem, wprawdzie pojemość mała (niskie opłaty) jednak trzeba troche bardziej kręcic obroty niż w np dieslu 2.0.. Ogólnei silnik nie duży więc nie spalił dużo. Jednak to nie jest tak, ze diesel 2.0 pali 6 L to 1.3 będzie spalł 3.9L. Trzeba go po prostu bardziej kręcić, mały silnik w dużym aucie nie ma lekko więc swoje musi spalić, ale chyba 5-6 diesla w mieście to max.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem używaną 4 letnią astrę za 27.000, sprzedałem 8 letnią za 11.000.
Dla mnie OK. Dobrze mi służyła i poszła w dobrym stanie w następne ręce.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łożyska alternatora, regulator alternatora, czyszczenie zaworu EGR, wymiana koncówek (przegubów gumowych) wachaczy przód i łącznika stabilizatora. RAczej to co sie wymienia przy standardowym użytkowaniu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem dwumas i regenerowałem turbo, ale to raczej nie usterka, tylko po prostu zużycie.
Dwumas zaczął się ślizgać więc wymieniłem, potem spadek mocy, regeneracja turba i było OK.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]