Silnik
: Pomimo małej pojemności autko naprawdę dobrze śmiga!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Pojawił się problem z otwieraniem tylnej klapy oraz ze spryskiwaczami
4,0
Całokształt
Jeździłem przedtem wieloma autami. Opel robi postępy! Czymś co może odstraszać jest silnik niewielkiej pojemności. Ja też miałem takie obawy, ale rzeczywistość je rozwiała. Prawda jest taka, że dla rodziny taki silniczek jest zbyt mały, ale jeżeli jeździsz samochodem samemu, albo w dwie osoby, to zapewnia doskonałą dynamikę. Dzięki doskonałemu momentowi auto objeżdża każdą benzynę o podobnej mocy, będąc przy tym ekonomiczniejszą. Jeździłem przedtem sporo Escortem 1.6 16v i nigdy bym nie uwierzył, ze te auta mają silniki tej samej mocy! Jeżdżąc samemu w ogóle trudno uwierzyć że ma się do dyspozycji tak mały silnik! Co do wykonania - Opel robi postępy. Tutaj jest naprawdę nieźle. Prowadzenie także dobre. Nie jest to wprawdzie VW Golf, nie mówiąc już w ogóle o Fordzie Focusie, ale jest bardzo przyzwoicie i wszystkie francuzy mogą się schować!
Trzeba powiedzieć, ze przy sensownej cenie, jeżeli auto jest zadbane i nie należało do przedstawiciela handlowego, to jest świetnym zakupem! Jeżeli chcesz wozić nim rodzinę - kup lepiej wersję 120KM. 100KM nie opłaca się kupować, gdyż nie ma różnicy między nią a 1.3 CDTI 90KM, a ta ostatnia ma nawet lepsze parametry.
Jeżeli kogoś rażą twarde plastiki, drobne niedociągnięcia w wykonaniu i własnościach jezdnych to niech się przesiada na Focusa, albo przereklamowanego VW Golfa!
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracuje cichutko i równomiernie. Jest elastyczny. Do 2000 obr trochę brakuje mu mocy, ale potem dostaje ostrego kopa i śmiga. Trzymając go między 2000 a 3000 na 3, 4 i 5 biegu objeżdża wszystkie benzyniaki podobnej mocy!
5,0
Skrzynia biegów
Przepadam za tą skrzynią - jest naprawdę świetna konstrukcją! Dobre zestopniowanie i gładka praca spodobają się każdemu kierowcy! No i 6 bieg - wspaniała sprawa w trasie.
4,0
Układ jezdny
Daje frajdę z jazdy, ale ciut za mocno wychyla się przy zakrętach. Prowadzi się lepiej od Francuzów jak 308, C4, Megane, ale znowu daleko Astrze w tej dziedzinie do Focusa..
Komfort
5,0
Widoczność
Duża powierzchnia szyb, dobra pozycja za kierownicą - zasługuje na 5!
3,0
Ergonomia
Cóż - tutaj Opel daleko za Golfem, Focusem, czy nawet Meganką - małe przyciski radia, sterowanie wentylacją za nisko - żeby sięgnąć do pokrętła nawiewu, trzeba nurkować dłonią gdzieś za lewarek skrzyni biegów. Także tempomat średnio szczęśliwie rozwiązany.
Większość marek sterowanie radiem umieszcza delikatnie za kierownicą, w oddzielnym joystiku - Opel zdecydował się na umieszczenie na kierownicy.. i zrobił błąd - w jeździe miejskiej, przy sporej ilości manewrów jest to niewygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Astra to auto które łatwo i szybko nagrzać as także nie ma problemu z klimatyzowaniem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to Octavia, ale też nie ma ciasnoty. Zupełnie przyzwoicie.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze - kiedy silnik się nagrzeje, trzeba się wsłuchać, czy to na pewno diesel. Denerwują mnie osoby, które wsiadają zimą do auta przy -15stC, jadą nim na zakupy i w drogę powrotną, łącznie 10 km i narzekają, że silnik ordynarnie pracuje.. to diesel, musi się rozgrzać, zanim osiągnie pełnię swojego uroku!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż - nawet przy ostrej jeździe samochód niewiele pali. Jeżeli chodzi o koszty paliwa jest bezkonkurencyjny - świetne autko dla chcących pooszczędzać nie skazując się tym samym na jakieś śmieszne maleńkie silniczki. Auto nie jest usterkowe, więc naprawy także niewiele kosztują. A przeglądy standardowo, ceny na powszechnym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie dobrze - może niektórych rażą plastiki miejscami twarde, ale nic nie skrzypi, nie trzeszczy a należy pamiętać, że auto należy przecież do klasy kompaktów!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza drobiazgami auto nie sprawiło mniejszych ani większych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem jeszcze żadnej poważnej usterki
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]