Solidny, oszczędny i dość przestronny samochód. Póki co jestem z niego zadowolony. Mi bardzo podoba się z wyglądu - zwłaszcza z 16-calowymi felgami pięcioramiennymi.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik tylko do spokojnej jazdy. Bardzo ekonomiczny - średnie spalanie 5,8. Na trasie można zejść poniżej 5.0. Duża turbodziura - zwłaszcza odczuwalna przy zimnym silniku na 1 biegu. Ktoś, kto lubi dynamiczną jazdę powinien jednak wybrać inny silnik. Brakuje wskaźnika temp. silnika.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi 1 i 2 czasem ciężko wchodzą. Trzeba je uważnie zmieniać. Skrzynia 6-cio biegowa, więc trzeba się napracować... Bardzo fajny, krótki lewarek.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń
4,0
Ergonomia
W zasadzie ok. Przyzwyczajenia wymaga obsługa dźwigienek kierunkowskazów, wycieraczek i świateł. Również sterowanie komputerem, wentylacją, klimą i radiem mogłoby być prostsze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Elektroniczna regulacja temperatury zdecydowanie warta polecenia. Klimatyzacja trochę za mało wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco jak na kompaktowy samochód.
5,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszony silnik. Przy 140km/h na autostradzie nie słychać go w ogóle. Póki co nic nie skrzypi, nie trzeszczy. Jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie poniżej 6.0 (ale przy oszczędnej jeździe w proporcjach 50% duże miasto/korki i 50% autostrada). Przy jeździe poza obszarem zabudowanym można osiągnąć średnią poniżej 5.0. Na autostradzie - ok. 5.5.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena podobna jak innych samochodów tej klasy. Dość atrakcyjne promocje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie na ocenę - 5 trochę na kredyt
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie na ocenę - 5 trochę na kredyt
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]