Zawieszenie
: Bardzo komfortowe, auto jest dość wysokie i wygodne do wsiadania i wysiadania - odległość progu od ziemi to 18 cm!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Autem zrobiliśmy 70 tysięcy km. Jest dość komfortowe do podróżowania w cztery osoby, zapewnia dobrą widoczność w każdą stronę oraz dość dobrą kulturę pracy silnika. Hamulce bardzo dobre i bezawaryjne. Jest dość głośne przy prędkościach autostradowych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik do jazdy miejskiej i podmiejskiej - na autostrady trochę za słaby, choć przy czterech dorosłych osobach i bagażu bez problemu jedzie 140 km/h
3,0
Skrzynia biegów
NIe jest idealna, zdarzy się jej szarpnąć, przy zmianie biegu, musieliśmy wymienić sterownik (1500 zł ) i dwa razy siłownik sprzęgła (2x400 zł) na dystansie 70 tysięcy km. Sam komfort jazdy jest dobry, działa lepiej niż 5 biegowy automat z tamtych lat.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze, jest dość sztywne w zakrętach, części zamienne w sensownej cenie. Jest też dość wysokie, bardzo dobrze pokonuje się wszelkie progi zwalniające, krawężniki. Dobra skrętność przy parkowaniu
5,0
Karoseria
Pomimo odprysków, rdza nie występuje. Pomimo lat, żaden błotnik nie opadł na mocowaniu, jedyny problem to lakier - czerwony, który bardzo szybko matowieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność w każdą stronę, żona uwielbia nim parkować.
4,0
Ergonomia
Korzystam z wersji Enjoy - pomimo najprostszego wyposażenia, jest całkiem ergonomicznie i nie ma się do czego przyczepić. Pomimo upływu czasu, żaden napis czy piktogram się nie wytarł. Wszystkie funkcje dalej spełniają swoją rolę i nie miały żadnej awarii. Brakuje uchwytów na kubki (!)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ręczna klimatyzacja daje radę, auto po około 3-4 km w zimę, dmucha ciepłym powietrzem, po około 6 minutach w kabinie robi się ciepło. Szyba odparowuje bardzo szybko. Dodatkowe nawiewy na stopy w drugim rzędzie, jak najbardziej pomagają dogrzać pasażerów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich siedzeniach siedzi się wysoko - porównywalnie do współczesnych aut typu suv itp. Przy wzroście około 180-190 cm z przodu jest bardzo wygodnie, pasażerowie na tylnej kanapie, również mają miejsce, choć na dłuższą drogę mogą być trochę zmęczeni.
3,0
Wyciszenie
Przy prędkościach miejskich i podmiejskich jest ok, dźwięk nie jest uciążliwy. Problem pojawia się przy 100-110 km/h, w kabinie robi się głośno, przy prędkościach autostradowych wręcz uciążliwie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po za częściami które trzeba cyklicznie wymieniać, i nieszczęsnym sterownikiem skrzyni (konieczna wymiana, z powodu dostania się wody do środka), auto bardzo tanie w utrzymaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze sprawdza się w codziennym dojeździe do pracy, na zakupy czy całodzienne wycieczki. Koszty utrzymania są zaskakująco niskie, jak na gabaryty auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna drobna awaria która nam się przytrafiła to odpadł wkład lewego lusterka - wystarczyło przykleić na dwustronnej taśmie łazienkowej - trzyma się już 4 lata :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria sterownika easytronika - ciężko znaleźć serwis który podejmie się naprawy; auto było uziemione przez dwa tygodnie.
Zero jakichkolwiek awarii po za sterownikiem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
[l/100km]