poczytajcie szczególy bo troche sie wysilełem. Ogólnie jestem drugim właścicielem, auto kupiłem przy 113000 teraz ma 133000 po zakupie wymieniłem olej, klocki tarcze przód tył, i amortyzatory tył (czyli standard) jestem bardzo zadowolony, dla mnie najwazniejsze jest niezawodność i w miarę nowoczesny wygląd + klimatyzacja. To wszystko i kilka innych rzeczy (opis szczególowy) ten samochód mi daje, dlatego 5
Wrażenia
5,0
Silnik
na dwójce odcięcie przy 90km/h czyli jak Ci zalezy naprawdę możesz szybko ruszyć z miejsca, dobrze przyśpiesza na 3 i 4
jak na ten przebieg rewelacja
4,0
Skrzynia biegów
nie jestem zbyt delikatny więc troche szarpie jak szybko puszczam noge ze sprzegła, ale skrzynia znosi to dzielnie
5,0
Układ jezdny
duże koła, jak założysz odpowiednie opony to w zakręty 90 Stopni można na spokojnej trójce, na trasie generalnie nie trzba specjalnie zwalniać na łukach, auto trzyma się bardzo dobrze
Komfort
4,0
Widoczność
widac, ale zeby jakość specjalnie... zwyczajnie normalnie, słupki między przednią a boczną jak wszedzie szerokie, trzeba patrzec na zakrętach i tyle
3,0
Ergonomia
nie mozna wyłączyc poduszki pasażera, czyli fotelik z dzieckiem tylko z tyłu; lapmka oswietlająca kabine jest obok lusterka wstecznego, czyli nie oswietla tylnej kanapy, jak na jesieni jadąc wieczorem z małym wypluje Ci smoczek, to żeby zakończyc ryki musisz sie zatrzymać, a żona idzie szukac zguby; nie ma uchwytu na picie dla kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bajka bajka i jeszce raz bajka. Klimy używam dużo nie tylko gdy jest ectra gorąco. Obecnie upały 35 stopni, auto 8 godzin na pełnym słońcu. Otwieram, zapalam silnik, właczam klime na 4 max cold, czekam 30 sek i wsiadam do srodka zmniejszając jednocześnie siłę climy na 2, max po 5 min zmnaijeszam na 1 i zwiekszam temp bo juz mi za zimno. Z dziedziakami wyjazd to żaden problem, nigdy nie muszę włączyć 3 stopnia, juz na 2 chłodzi całe auto wystarczająco Generalnie latem nie otwieram okien i zawsze clima pracuje na obiegu wewnętrznym. Zbornik chłodziwa 480 ml wystarcza na 2 sezony, co jest dokłądnie tym co trzeba bo raz na 2 lata wypadałoby odgrzybić. Ogrzewanie podobnie, z jednym zastrzeżzenim warto od czasu do czasu wyczyścić, bo po jesieni czasem dostają sie liście które po deszcze moga podgnić i troszkę wtedy zalatuje
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
na tylnej kanapie, nie zmieścisz zony i dwójki maluchów w fotelikach, chyba ze masz laskę 45 kg a w talii 50. Bagaznik ok, a jak rozłożysz fotele to zdziwisz się ile tam wejdzie
4,0
Wyciszenie
normalnie, nie powaliło mnie. Silnik bardzo mało słychać, zaczynasz miec jego świadomośc powyżej 3500 obrotów, ale dźwięki z otoczenia według mnie jak w każdym aucie tej klasy nic specjalnego
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 8-9 z klimą
trasa 7-8 z klimą
niestety nie jeżdzę 90, ale gdyby ktoś chciał zaooszczędzić to można zauważyć ze utzrymywanie długo silnika na 2500 obrotów faktycznie daje oszczędności, wtedy trasa będzie poniżej 7, może nawet 6, ale tak jak napisałem wczesniej ja tak nie jeżdzę
5,0
Stosunek jakość/cena
za te pieniądze, taki standard i niezawodność to jest to
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
lampka w schowku, ale to chyba kabelka nie podpiął chłopak który filtr kabinowy wymieniał
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic i oby tak dalej bo właśnie ze względu na niezawodnośc go kupiłem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
[l/100km]