Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Kombi

LPL, 12 lat temu
Silnik 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nowe auto i już skrzypi :] Opel się popisał! Nawet Fiat takiej kichy nie odwala!! Czy kupiłbym jeszcze raz - Nie wiem, trzeba pojeździć
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Coś skrzypi z tyłu w nowym aucie
4,0
Całokształt
Nowe auto i już skrzypi :] Opel się popisał! Nawet Fiat takiej kichy nie odwala!! Elastyczność silnika jest OK. Przyśpieszenie 12s mogłoby być krótsze (10s?) AIII trzyma się drogi całkiem dobrze. Różnicę między AIII a Focusem II-giej generacji dostrzegą te bardziej wybredne osoby. Zawieszenie zestrojone gdzieś po środku Sztywne Sportowe a Miękkie Komfortowe w raczej w kierunku tego pierwszego. Może brakować wskaźnika kontroli temperatury płynu chłodzącego czy napięcia akumulatora. Ta skórzana kierownica ... no umówmy się, że koło skóry leżała. Z drugiej strony Audi A6 to nie jest. Szare tworzywo sztuczne deski i drzwi jest miękkie i nie straszy. Na drzwiach jest również materiałowe wykończenie. Klima powiedzmy, że daje radę. Jakby była bardziej wydajna to nikt by się nie obraził. Dziwi mnie również fakt , że po wykonaniu skrętu kierownicą raczej słabo ona odbija do położenia normalnego. Trzeba jej pomagać w powrocie, w przeciwieństwie np do fiatów gdzie sama bez problemu powraca do naturalnego położenia. Czy kupiłbym jeszcze raz - Nie wiem, trzeba pojeździć. Na przełomie I/II połowy 2012 chyba nie ma lepszej propozycji cenowej za spory kawałek nowego samochodu. W sumie oceniam raczej dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie powala na kolana, ale nie ma tragedii. Silnik benzynowy w nowym samochodzie pracuje jak kulturalny diesel ;] Zastanawiałem sie czy sprzedawca wydał mi odpowiedni egzemplarz. Elastycznosć silnika jest OK. Przyśpieszenie 12s mogłoby być krótsze (10s?)
3,0
Skrzynia biegów
Jeździłęm kilkoma różnymi samochodami również nowymi i ogólny mój wniosek jest taki, że skrzynia sie wyrabia z czasem. Płynność wbijania biegów ilość potrzebnej do tego siły powinna zmaleć. Niemniej jednak trzeba powiedzieć, że dość topornie wbija sie biegi w nowej AIII. W modelu testowym, którym miałem okazję jeździć sprawność działania drążka była lepsza, także jestem dobrej myśli. Osoby o niższym wzroście, przysuwający fotel bliżej kierownicy mogą mieć problem ponieważ nie ma zbyt dużo miejsca na przedramię między drążkiem a oparciem fotela.
4,0
Układ jezdny
Tu DUŻY plus. AIII trzyma sie drogi całkiem dobrze. Różnicę między AIII a Focusem II-giej generacji dostrzegą te bardziej wybredne osoby. Zawieszenie zestrojone gdzieś po środku Sztywne Sportowe a Miękkie Komfortowe w raczej w kierunku tego pierwszego.
Komfort
3,0
Widoczność
Plus i jednocześnie minus za regulację wysokosci fotela kierowcy. Plus ze jest, minus że skorzystajaz niej osoby o średnim i wysokim wzroście z uwagi na stosunkowo średni zakres regulacji. Widoczność przez trzecie boczne okno w zasadzie bardzo mała. W niemałych lusterkach widać dobrze, jednak trzeba sie przyzwyczaić do poczucia odległości. Wszystkie lusterka przybliżają(dla mnie +)
4,0
Ergonomia
Najbardziej potrzebne elementy są. Schowki lampka, dostęp do pokręteł. Może brakować wskaźnika kontroli temperatury płynu chłodzącego czy napięcia akumulatora. Ta skórzana kierownica ... no umówmy się, że koło skóry leżała. Z drugiej strony Audi A6 to nie jest. Szare tworzywo sztuczne deski i drzwi jest miękkie i nie straszy. Na drzwiach jest również materiałowe wykończenie. Trzeba sie przyzwyczaić do sposoby włanczania/wyłanczania migaczy i wycieraczek. Co mnie bardzo zdziwiło - kierownica , która nie jest położona dokładnie w osi fotela.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem testowałem jedynie klimę. Powiedzmy, że daje radę. Jakby była bardziej wydajna to nikt by sie nie obraził. Żeby szybciej uzyskać zimny nadmuch należy wejść na wyższy zakres prędkości obrotowych >3 krpm
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagażnik prawie przepastny :) pięć osób o średnim wzroście moze podróżować bez utraty komfortu. Siedzi się raczej nisko ale, bez przesady. Fotele jak je reklamuje Opel są komfortowe, nieźle trzymają.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach ~100km/h słychać szum opon lub powietrza. Powyżej 140km/h (~4krpm) słychać również silnik, ale da sie normalnie rozmawiać. Jest jednak minus. W nowym samochodzie coś skrzypi. Dziwne dźwięki dochodzą jakby zza kierowcy. Prawdopodobnie to jakieś mocowanie tylnej kanapy, luźno latające kable czy coś takiego. Nie wyobrażam sobie żeby skrzypiał jakiś element zawieszenia w nowym samochodzie. Fiatem Seicento przejeździłem 120kkm i nic podobnego nie miało miejsca.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj trudno coś mi narazie powiedzieć z uwagi na niewielką liczbe przejechanych km. Obecnie spalanie na poziomie 7-8 l/100km głównie w cyklu mieszanym. Prawdopodobnie obniży sie o około 0.5 - 1l po dotarciu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na przełomie I/II połowy 2012 chyba nie ma lepszej propozycji cenowej za spory kawałek nowego samochodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto i skrzypi coś w środku :/ Poza tym tak jak być powinno - brak usterek
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Obecnie brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 ECOTEC 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,4
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra H Kombi