Układ elektryczny
: Czasami problem z immobilizerem
4,0
Całokształt
Bałem się kupić Astrę ze względu na opinie jakie słyszałem (biorą olej, korodują itp.)
Po zakupie pozytywne zaskoczenie: silnik działa sprawnie, między przeglądami oleju nie dolewam (przejechane 230 tyś),
Wcześniej jeździłem Focusem mk2 który po 10 latach korodował, Astra ma 16 lat i trzyma się ok.
Pancerne, świetnie zestrojone zawieszenie projektowane chyba na polskie drogi. Spalanie na niespotykanie niskim poziomie.
Codzienne dojazdy do pracy ok 15 miasto (Warszawa, czasem korki) + 15km trasa wychodzi 7,5l gazu + ok 1.5l benzyny na 100km
Nie przekroczyłem nigdy 9l gazu/100km
Jedynie czego brakuje w tym aucie to przyśpieszenie i uchwyt na kubek. Astra też jest lepiej wyciszona od Focusa.
Polecam Astrę osobom szukającym ekonomicznego w miarę niezawodnego, pakownego auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze działa z lpg, przyjemny dźwięk, małe spalanie.
Niskie koszty serwisu.
Minus to słaba odma ale to przypadłość większości starszych opli.
5,0
Skrzynia biegów
Trwała, zestrojona raczej do miasta,
w trasie brakuje 6 biegu.
Na 5 przy 3tyś obr. jedziemy 100km/h
Na autostradzie przy 130km/h mamy 4tyś obr. i jest już głośno.
5,0
Układ jezdny
Dla mnie wzór dla innych aut pod względem zawieszenia. Precyzją prowadzenia nie ustępuje Focusowi a przebija go trwałością. Tego zawieszenia chyba nie da się zepsuć.
5,0
Karoseria
Bez większych wad. Dobrze się prezentuje pomimo 16 lat. Trwałe zabezpieczenie antykorozyjne,
Bagażnik w kombi pojemny.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Brakuje uchwytu na kubek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i ogrzewanie działają sprawnie,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Na swoją klasę jest ok.
Przy prędkości powyżej 110 km/h robi się głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To chyba jedno z najtańszych aut w eksploatacji.
Małe spalanie, ceny serwisu na normalnym poziomie,
mnóstwo zamienników i zna go każdy mechanik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ogromnym plusem jest to że można znaleźć zadbany nie dobity egzemplarz w dobrej cenie nawet wśród starszych roczników.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają drobne usterki, najczęściej z elektryką.
Z większością można poradzić sobie samemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zrobiłem tym autem ponad 70tyś i nie zdarzyła się żadna poważna awaria.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]