Karoseria
: nie rdzewieje, wszystko dobrze zakonserwowane, lakier wysokiej jakości, spód autka jak nowy zero korozji. Duży plus
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: pompa oleju, turbosprężarka.
Zawieszenie
: twarde i sztywne, na zakrętach i nierównościach bez rewelacji, a raczej źle.
4,0
Całokształt
lubie to autko, ale nie zdecydowałbym się drugi raz na ten model, szybko się nudzi, poza tym niezbyt wygodne siedzenia, zawieszenie twarde i sztywne, mało dynamiczna wersja silnika, w porównaniu do astry IV mało miejsca w środku.
Wrażenia
4,0
Silnik
głośny, dość duże wibracje, mało dynamiczny, ale świetne spalanie, nie zawiódł mnie jeszcze.
4,0
Skrzynia biegów
głośna, ciężko wbija się biegi odkąd mam ten samochód, czasem przy wbijaniu 1 i wstecznego zagrzechocze.
4,0
Układ jezdny
OK.
Komfort
4,0
Widoczność
OK.
4,0
Ergonomia
OK.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na początku było nieźle, dużo miejsca ale po latach zaczęło go brakować, teraz za mało stanowczo.
2,0
Wyciszenie
Silnik głośny, trzęsie bardziej niż w wersji 100-konnej, brak dwumasy odpowiada za to, w środku brak wyciszenia w porownaniu do iinych aut. Slychac wszystko co pod maska sie dzieje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie rewelacja jak na te roczniki.
4,0
Stosunek jakość/cena
OK.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
OK.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w ciągu 3 lat eksploatacji, padła mi pompa oleju, zerwało się koło pasowe pompy, pasek rozrządu rozerwało i pasł cały rozrząd. Koszt naprawy prawie 3000zł, następnie padło sprzęgło w klimie (wersja ze sprzęgłem w środku), teraz turbo padać zaczyna bo olej kapie z niego.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 80KM 59kW
[l/100km]