Samochód bardzo intensywnie eksploatowany praktycznie we wszystkich warunkach drogowych (autostrada, droga dwukierunkowa, drogi gruntowe).
Nie mam uwag co do jakości wykonania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Turbina w Astrze wymaga pieszczoty, ale takie traktowanie na codzień odwdzięcza się szczególnie na autostradzie. Przy 130 km/h wciśnięcie gazu robi z Astry pocisk (jak na tą moc jest relatywnie duży efekt przyspieszenia).
4,0
Skrzynia biegów
Na zimnej skrzyni minimalne problemy z I i II. Po nagrzaniu silnika bez zarzutów.
5,0
Układ jezdny
Dobre, utwardzone zawieszenie. Jedzie jak po szynach.
Komfort
4,0
Widoczność
Cofam z reguły na lusterka więc mi nie przeszkadza.
4,0
Ergonomia
Jak to w niemieckim aucie wszystko na miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem możliwość potestować grzanie w Astrze przy -34C. Jednak nowoczesne diesle mają małą emisję ciepła.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
750 km. z jednym postojem i plecy wytrzymały.
4,0
Wyciszenie
W końcu to diesel więc ma co przesadzać z tą cichością.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na zbiorniku (52l) przy głębokiej rezerwie 1060 km. Myślę, że to bardzo dobry wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za sprawdzone przez te lata produkcji auto cena dobra.