Zawieszenie
: Pierwsze auto które przy moim traktowaniu wytrzymuje długo na zawieszaniu, nie krzywi się kierownica itp.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Alternator nieszczęsny
4,0
Całokształt
Auto przyjemne, ale nie idealne. Osobiście przekonałem się do niego na tak
Wrażenia
3,0
Silnik
Jest trochę za głośny (przyzwyczaiłem się)
Moc i moment to rzecz gustu, ja jeździłem mocniejszymi samochodami i trochę mi brakuje, ale wyprzedzać się da, dynamicznie jechać też, do prędkości 150km/h nawet sprawnie idzie, potem już mu ciężko
Zimą zaskakuje tym jak łatwo odpala, nigdy nie miał problemu z odpaleniem.
Nie bierze oleju, robię głównie trasy i moje spalanie oscyluje w granicach 6.5l na 100km
Bajki typu 4l można sobie wsadzić
4,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów, biegi wchodzą ładnie i przyjemnie (skrzynia F23) lecz piąty bieg mógłby mieć trochę niższe obroty przy wyższych prędkościach (120km/h to 3tys obr/min)
5,0
Układ jezdny
Fajnie, bez problemów
3,0
Karoseria
Pojawiają się drobne ogniska korozji w dziwnych miejscach (np. purchel na środku drzwi) Progi i podłoga dobrze się trzymają, dodam że auto z polskiego salonu
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, trochę duże słupki.
3,0
Ergonomia
Mogło być lepiej, nie ma tragedii.
Brak schowków to duży minus, włączniki wycieraczek i kierunków trzeba się przyzwyczaić.
Włączenie klimatyzacji (automatycznej), czy zresetowanie wskazań komputera też jest uciążliwe bo trzeba pokrętłami wchodzić od meni i wybrać odpowiednią funkcję.
Fotele mogły by być wygodniejsze
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo. Ten diesel ma problem z dogrzaniem się, przy mrozach jest tragedia (mam trzeci termostat), dopiero trasa gdzie dostaje wycisk pozwala mu osiągnąć temperaturę i dogrzać wnętrze, inaczej marzniemy. Klimatyzacja przeciętna, potrafi schłodzić, ale nie mrozić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie narzekam, pasażerowie też nie.
4,0
Wyciszenie
Jest ok
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
OK, nie jest kolosalnie drogi
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierdoły typu urwana lampka, przerwana wiązka w drzwiach, ciężko chodząca klamka, da się to ogarnąć
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze ok, mam oryginalny dwumas i turbo, nie wiem ile wytrzymają jeszcze. Problemem jest alternator który lubi się psuć, zaciski tylnych hamulców lucasa też są wadliwe i lubią przestać działać (300zł nowy TRW)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
[l/100km]