Układ elektryczny
: alternator do regeneracji co 40kkm
4,0
Całokształt
Egzemplarz z pierwszych miesięcy produkcji gen. H - kwiecień 2004. Sprowadzony z Niemiec w 2009 na moje zamówienie , z przebiegiem 130kkm. Nakręciłem już 180kkm w ciągu 8 lat. Były okresy że auto robiło po 6000km miesięcznie. Trzy razy objechało trasę na Chorwację bez żadnych problemów. Trzeci rozrząd( 150kkm i 240kkm), turbina po regeneracji(175kkm), tarcze przód (295kkm), oryginalne tył i oryginalne sprzęgło. Zawieszenie bardzo przyjemne, dobrze wyważone przód-tył. Auto lubi zakręty, pod warunkiem że mamy dobre opony. Główny mankament - bardzo kiepska instalacja elektryczna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 101KM 5 biegów w zupełności wystarcza na teren niezabudowany. Na autostradzie pow 140km/h już nie ma mocy. Za to przy spokojnej jeździe 100 -110 km/h bierze poniżej 4l/100, nawet teraz przy przebiegu ponad 300kkm. Warunek - zmiana oleju max co 15kkm. Ja do tej pory jeżdze na 0W i od wymiany nic nie muszę dolewać.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia poprawna, nic nie haczy, biegi wchodzą gładko, krótki skok. Jedynie w zimie po bardzo zimnej nocy trzeba kilka razy wahnąć sprzęgłem żeby wbić 1 lub wsteczny.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie przód bardzo dobre, tył poprawne. Przy oponach 210mm na 17'' feldze auto wchodzi bardzo pewnie w zakręty. Na zimówkach 190mm na stalówkach o wysokim profilu już nie jest tak fajnie , ale nadal poprawnie. Auto wg mnie lepiej się prowadzi, gdy ma dociążony bagażnik,
4,0
Karoseria
Lekkie plamki rdzy przy nadkolach, poza tym ok. Dobra jakość lakieru. Solidna konstrukcja. Nic nie skrzypi, drzwi się leciutko domykają na magnesy, klapy przód i tył na siłownikach.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże okna i lusterka.
4,0
Ergonomia
Fotel kierowcy ma pełna regulacje, ale ciężko go ostawić w wygodnej pozycji. Kierownica regulowana w 3 płaszczyznach. Przydałoby się więcej schowków w kabinie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Średnia wentylacja ( manualna), dobre ogrzewanie. Trzeba zwracać uwagę na układ chłodzenia. Przy przepełnieniu zbiorniczka wyrównawczego można bardzo łatwo rozerwać jakąś złączkę na przewodach hydraulicznych. Dolewam małe ilości co około 2 miesiące i utrzymuję stan na minimum zimny +5 mm.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
188 cm wzrostu i za mną usiądzie już tylko dziecko. Zrobiliśmy kiedyś trasę w cztery dorosłe osoby na Chorwację, ale nie polecam. Do jazdy w dwie osoby, ew + dziecko jak najbardziej ok.
2,0
Wyciszenie
Do 90km/h ok, ale powyżej i silnik i opony ( zwłaszcza zimówki) dają mocno po uszach. Radia właściwie słucham tylko po mieście. na autostradzie szum jest za duży i po prostu męczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie spalanie minimalne, średni koszt części zamiennych , dużo zamienników , stosunkowo tanie naprawy i wymiany.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Układ elektryczny jest źle zaprojektowany. Układ prostowniczy alternatora psuje się regularnie co 40-45kkm . Jest to typowa usterka tego silnika objawiająca się nagłym wchodzeniem na obroty na luzie bez dotykania pedału gazu. Po kilku dniach układ całkiem pada i nie daje ładowania. Żarówki w przednich reflektorach przepalają się od wibracji co około 6 miesięcy. Bardzo łatwo przepalić bezpiecznik od pompki spryskiwaczy szyb, jeśli płyn jest zamarznięty. Wystarczy przytrzymać około 3-5 sekund i jest po sprawie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mechanicznie tylko rzeczy eksploatacyjne - turbina, zawieszenie ( łączniki co około 30-40kkm, sprężyny dwa razy tyle),
Nadal mam oryginalne sprzęgło przy 310kkm i z tego co wiem ten rocznik dobrze się trzyma.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
[l/100km]