Silnik
: Posiada naprawdę niezłą dynamikę i przy tym charakteryzuje się oszczędnością.
4,0
Całokształt
Ogólnie rzecz biorąc auto sprawdza się jako rodzinny kompakt.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nieco głośny ale generalnie samo brzmienie jest ok. Jak dla mnie moc i moment obrotowy silnika są odpowiednie co do masy, dzięki czemu dynamiczna jazda nie jest tylko wyobrażeniem.
4,0
Skrzynia biegów
Moje auto ma skrzynie 5 biegową. Przy 90-100 km/h na 5 biegu obrotomierz wskazuje 2300-2500 obr/min. Niektórym przy wyższych prędkościach może brakować 6 biegu.
3,0
Układ jezdny
Furory to on nie robi. Jednak jak na auto tej klasy nie ma tragedii. Pomimo elektrycznego wspomagania prowadzi się dość pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Patrząc na nowsze auta to w astrze H nie jest tak źle z wysokością i rozmiarem tylnej szyby :) Poza tym słupki nie ograniczają jakoś specjalnie widoczności.
2,0
Ergonomia
Wykonanie pozostawia wiele do życzenia...bardzo szybko wyciera się kierownica, boczek drzwi w miejscu domniemanego podłokietnika oraz mieszek ochronny lewarka skrzyni biegów. Co do umiejscowienia przycisków i pokręteł oraz ich funkcjonalności nie mam zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
O dziwo spisuje się bardzo dobrze. Odparowanie szyb przy nadmuchu nie jest jakimś szczególnym problemem. Klimatyzacja działa sprawnie i szybko chłodzi wnętrze natomiast ogrzewanie nawet w zimie przy dużych mrozach potrafi szybko nagrzać. Śmiem przestrzec, że można się poparzyć! :P
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu jest w sam raz. Podoba mi się, że opel pamiętał o regulacji wysokości fotela kierowcy. Miejsca z przodu nie zabraknie. Z tyłu natomiast na kolana nie ma zbyt wiele miejsca dla osób powyżej 180cm wzrostu czyli dla większości nie jest źle :P 3 dorosłe osoby z tyłu w dłuższą trasę zdecydowanie będą domagały się o częstszy postój.
3,0
Wyciszenie
Odgłos silnika w kabinie z jednej strony to wada a z drugiej zaleta. Jak kto woli. Nie mniej jednak, astra nie jest jakoś super wyciszona. Najbardziej słychać opony, chociaż może to ich kwestia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie robi swoje. Ekonomiczna jazda tym autem naprawdę się opłaca ponieważ latem spokojnie można zejść poniżej 5L /100 km. Poza tym prócz wysokiego ubezpieczenia autocasco to nie ma na co narzekać. Koszty porównywalne z innymi autami tej klasy.
4,0
Stosunek jakość/cena
W sumie myślę, że odpowiedni. Chociaż mogłoby być lepiej z tą jakością elementów wnętrza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zbyt często przepalające się żarówki. Nieszczelne tylne lampy (parują i może zbierać się woda). Na 90 tys km tylko jedna niesprawna świeca żarowa. Na naszych polskich drogach najszybciej zużywają się łączniki stabilizatorów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na przebieg 90 tys. nie było żadnych poważniejszych usterek. Błąd położenia czujnika wału korbowego sugerujący (nie zawsze słusznie naprawę) to norma (ECN 50074). Jedną z bardziej kosztownych usterek w moim przypadku było znalezienie przyczyny rozładowywania akumulatora. Kosztowało mnie to nowy akumulator oraz 3 dni bez samochodu ponieważ tyle czasu zajęło mechanikom zregenerowanie alternatora (co nie przyniosło skutku) oraz w końcu znalezienie na jakieś złączce zwarcia do masy które było główną przyczyną. Ponoć
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
[l/100km]