Układ hamulcowy
: staje dęba jak go do tego przymusisz nogą.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z Astry III. Może za jakiś czas zastanowię się nad ASTRĄ IV
Wrażenia
5,0
Silnik
Całkiem niezły motor. Do jazdy w polskich realiach drogowych zupełnie wystarczający. Dzęki common rail nei hałasuje tak jak TDI na pompowtryskach czy pompie. Gdyby miał 125 KM, tak jak ostatnie wersje poliftowe 1,7cdti - to byłby ideał.
5,0
Skrzynia biegów
Nic nie haczy. Dźwignia pracuje z lekkim oporem - co mi się akurat bardzo podoba. Nie mam do skrzyni żadnych zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Układ jesdny idealny na nasze drogi. Mało skomplikowany, stosunkowo trwały - ale zarazem dający poczucie pełnej kontroli nad autem. Samochó zawieszony dość twardo, ale mi to akurat bardzo pasuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak we wszystkich dzisiejszych kompaktach - bez rewelacji jeśli idzie o widocznośc do tyłu oraz uważac trzeba na szerokie słupki boczne z przodu - standard w tej klasie aut.
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie samochód niemal bez wad jeśli idzie o ergonomię. Jedyne niedociągnięcia jakie ja widzę to za małe schowki w drzwiach oraz zupełny brak uchwytu na napoje oraz idiotyczny mechanizm (a raczej jego brak) składania tylnej kanapy - fiat uno z 1995 roku ma to 100 razy lepiej rozwiązane. Natomiast klimatyzowany schowek, podłokietnik, dobrze leząca w dłoniach kierownica i wiele wiele innych elementów ułatwiają pokonywanie kolejnych kilometrów w bardzo przyzwoitych warunkach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko. Latem klima też radzi sobie bezproblemowo ze schłodzeniem wnętrza. Nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest w sam raz - zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu, oczywiście jeśłi bierzemy pod uwagę z jakiego segmentu jest to auto. Dla mnie rewelacja
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie całkiem niezłe. W tym segmencie samochodów i uwzględniając silnik diesle - rewelacja.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
90 i 105 KM 1,9 TDI VAGa jest ekonomiczniejsze, ale 1,7 cdti pracuje kulturalniej i osiąga tylko niewiele gorsze rezultaty spalania. Z tym że silnik isuzu najlepsze spalanie ma kiedy jedziemy 120 km/h bez gwałtownych przyspieszeń czy hamowań.
5,0
Stosunek jakość/cena
ZA swój egzemplarz - wtedy dwuletni - zapłaciłem tyle, że dziś po roku użytkowania wezmę za niego tyle samo lub nawet więcej.