Silnik
: Nieduża pojemność, a całkiem sprawnie sobie radzi.
4,0
Całokształt
Autko zgrabne na zewnątrz, nie najładniejsze w środku (jak to w oplu - czarno!). Przestronność przeciętna, komfort jazdy kiepski (twarde fotele i zawieszenie, tyłek boooli po długich trasach:). Prowadzi się dobrze, mimo niedużych rozmiarów zawieszenie trzyma auto w ryzach. Maksymalne prędkości na autostradzie (w Niemczech oczywiście:) około 190 km/h nie powodują drżenia rąk ze strachu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Troszke słabo zbiera się \"z dołu\", ale po załączeniu turbiny całkiem żwawo. Niezbyt przyjemny, metaliczny dźwięk przed rozgrzaniem. Zużycie paliwa przy spokojnej jeździe bardzo dobrze, po autostradzie już nieco gorzej:)
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, bardzo dobrze dobrane przełożenia do mocy i momentu silnika. Żadnych zgrzytów, precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Dałem tylko dobrze za brak komfortu. Zawieszenie jest bardzo sztywne, auto prowadzi się pewnie, dobrze wchodzi w zakręty, ale na nierównościach skacze jak sportowe. Jeździ się dynamicznie, ale bardzo twardo.
Komfort
4,0
Widoczność
Mała szyba w tylnej klapie i obniżony dach ograniczają widoczność do tyłu. Z przodu ok.
2,0
Ergonomia
No tu się opel nie popisał: dźwignię kierunkowskazów opanowałem chyba po pół roku, a ustawień radia, klimatyzacji, komputera nie opanowałem do dzisiaj! Zdecydowanie odradzam osobom, które mają antytalent techniczny. Nic nie jest intuicyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie, jak to w dieslu zaczyna działać dopiero po kilku przejechanych kilometrach. Automatyczna klimatyzacja ok, chociaż miała momenty, gdy wariowała trochę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w kompakcie - tylko przeciętnie. Pod względem przestronności nie wyróżnia się na tle konkurentów. Mam 186 cm wzrostu - żeby wsiąść na tylną kanapę przedni fotel muszę mocno przesunąć. Z przodu jest w miarę ok.
3,0
Wyciszenie
Tu słabo - dźwięk silnika nieprzyjemny, przy dużych prędkościach (a często poruszam się autostradą) radia nie słychać (a tak przy okazji - radio słabiutkie)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa przy \"normalnych\" prędkościach jest, jak to w dieslach, bardzo przyzwoite. Wynik 5,5 do 6 litrów można uzyskać bez problemu. Przy szybkiej jeździe niestety trzeba już zapłacić więcej - 8 do 9 litrów. Ceny przeglądów przyzwoite, a dużym plusem jest okres między przeglądami 30 tys. km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowego za wysoka (jak wszystkich chyba:). Takie auto nie powinno być droższe, niż 50 tys.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok i 47 tys. km nie posuło się nic! Uważać trzeba tylko na delikatny lakier i srebrne plastiki we wnętrzu - łatwo je porysować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC (dbam o jakość paliwa, schładzanie turbiny po dłuższej jeździe, itp.)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
[l/100km]