Przeniesienie napędu
: Łożyska w skrzyni biegów i koło 2 masowe.
5,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę aktualną cenę rynkową, ekonomiczność silnika. Rewelacja - pod warunkiem że liczymy się z tym że kupujemy mocno wyżyłowany silnik diesla. 90KM z pojemności niespełna 1.3 to moim zdaniem wyczyn. Niemniej ten silnik sprawdza się rewelacyjnie w nieco lżejszym samochodzie np. w corsie. Dla Astry jest za słaby. Z drugiej strony niezrozumiałą dla mnie cechą samochodu jest fakt że jak jadę w 4 osoby + bagaż - nie ma żadnej różnicy w dynamice samochodu. Chyba nawet lepiej się prowadzi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyny problem to ruszanie. Kupując Astrę z tym silnikiem raczej czekasz aż będzie można się włączyć do ruchu niż się wciskasz. Po roku jeżdżenia, można nauczyć się panować nad \"turbodziurą\" ale wymaga to nieco wprawy. Na trasie bajka spokojnie 160 km/h dość dobre przyspieszenie w przedziale 80-140 ułatwia wyprzedzanie. No i ten 6 bieg - mało go używam ale czasem jak jadę innym autem to bardzo go brakuje.
2,0
Skrzynia biegów
To jedyny element tego samochodu, który rozczarowuje. Skrzynia jest dobrze zestopniowana ale
trwałość jej podzespołów kosztował mnie około 2tys zł. Niestety to ceha wszystkich samochodów samochodów z silnikiem diesla w serii H. Padają łożyska skrzyni biegów koła dwumasowe. Wymiana koła 2 masowego to około 3 tyś. U mnie była tylko wymiana łożysk skrzyni. przy 130tyś km. Koło jeszcze pociągnie.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Jedzie tam gdzie mu karze. Dobre zawieszenie, wytrzymałe, nie za miękkie i nie za twarde. Wbrew pozorom to chyba bardzo niedoceniana cecha tego modelu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Pod tym względem jest ok, nic nie zasłania, lusterka dość duże.
4,0
Ergonomia
Brakuje praktycznych schowków. Nie ma rządnego miejsca na butelkę z wodą. Nie mam takich wymagań żeby był jakiś trzymak do kubka ale kieszenie w dziwach kierowcy nawet w niższych modelach opla mają miejsce na butelkę a tu nic. Przyzwyczajenia wymaga też działanie przełączników przy kierownicy. Nie są one mechaniczne tak jak w większości samochodów tylko elektroniczne. Nie przyzwyczajona osoba przez pierwsze 2 tyś km będzie przeklinać inżynierów opla - później można się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
żadnych problemów z klimą od nowości. Jeśli chodzi o szczenie klimatyzacji to żeby ja na prawdę wyczyścić to nie liczyłbym na żadne ozonowanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość miejsca z tyłu żeby w 4 osoby pojechać na dłuższe wakacje.
5,0
Wyciszenie
Dla tych co lubią dźwięk diesla - a ja do takich się zaliczam - wszytko w najlepszym porządku. Ciche mruczenie - ewentualnie świst sprężarki jeśli mocno przyciśniemy. Jak ktoś chce mieć cisze w kabinie to niech kupi diesla Toyota\'y .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod tym względem autko spisuje się wyśmienicie. Spalanie waha się mocno jeśli chodzi o jazdę trasa/miasto. W trasie potrafi poniżej 5 litrów w mieście zimą potrafi łyknąć 7. Myślę ze to wina małej pojemności silnika z tego co wiem diesel 1.7 CDTI bierze odrobinkę więcej w trasie, za to w mieście nie ma takiego skoku i spalanie rzadko wzrasta powyżej 6,5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak w ocenie całokształtu. Nie ma samochodów niezawodnych. Opel Astra H 1.3 CDTI to kompromisowe auto. Jak to zwykle z kompromisami bywa coś kosztem czegoś.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy corocznym serwisowaniu, wszytko gra. Drobiazgi praktycznie bez zastrzeżeń. jeszcze nic się nie zepsuło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo dobrze byłoby gdyby nie ten problem ze skrzynią biegów. Takie rzeczy nie powinny się zdarzać przy przebiegu poniżej 200tyś.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]