Silnik
: TO ŻE FIAT ZROBIŁ NIEZAWODNY I W SUMIE DOBRY MOTOR, TO DUŻE ZASKOCZENIE
4,0
Całokształt
dobry, przeciętny i prosty samochod do codziennej ciężkiej pracy.
Kto tego oczekuje będzie zadowolony. Kto szuka bajerów, niestandardowych rozwiązań i nowatorstwa, będzie rozczarowany.
Wrażenia
3,0
Silnik
jak na tą pojemność (1248) to silnik wypada dobrze. Ogromna turbodziura - na wolnych obrotach auto nie jedzie - wymaga to przyzwyczajenia. Silniczek lepiej spisuje się w trasie niz w mieście. Po załadowaniu 4 osobami wyraźnie czuć spadek mocy. Bardzo wysoka kultura pracy - silnik jest cichy i pracuje prawie jak benzyniak.
Jeśli pamiętasz że to motor podstawowy i nie poszalejesz nim to OK. Prędkośc max - katalogowe 175 ale tylko z górki
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynka to majstersztyk - pracuje precyzyjnie i bezproblemowo. Krótkie skoki lewarka, żadnych haczeń nawet przy szybkiej zmianie biegów. Przyzwyczajenia wymaga że biegów jest aż 6
4,0
Układ jezdny
Astra jak to wiekszośc opli prowadzi się bardzo dobrze. Pozycja za kierownicą niska, komfortowa. Wybieranie nierówności OK
Komfort
4,0
Widoczność
Średnia dla klasy, nic dodać nic ująć
3,0
Ergonomia
jak w oplu- prosto, bez bajerów. Duzym minusem jest brak jakichkolwiek schowków i półek. Deska przejrzysta, ale nie powala na kolana. Zdecydowany minus to przełaczniki kierunkowskazów - wracają do pozycji wyjściowej. Jeśli oczekujesz czegoś więcej niż standardu to będziesz rozczarowany, jeśli jesteś fanem prostoty to OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
norma
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
norma
5,0
Wyciszenie
samochód jest cichy jak na diesla, duża pochwała dla akustyków
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście, przy jeździe w korkach trudno jest zejśc ponizej 8l/100
w trasie 6/100
4,0
Stosunek jakość/cena
drogi, ale raczej wart ceny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
40 000 przebiegu i nic - nawet żarówki nie poszły
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]