Ze względu na czas i ilość wizyt w serwisie ogólna ocena tak niska.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jedynym plusem tego silnika było spalanie przy spokojnej jeździe, choć i tak znacznie wyższe niż podaje producent. Silnik słaby, brak mocy przy wyprzedaniu, problematyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bez zarzutów, biegi wchodzą z łatwością, dobrze wyprofilowany lewarek, dobry patent z przyciskiem na wteczny bieg.
3,0
Układ jezdny
Niestety przy oponach 205/55/16 wszytkie niedoskonałości nawierzchni przenoszone do środka pojazdu prawie bez filtracji. Zawieszenie twarde, niezbyt wyciszone i mało komfortowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra we wszystich kierunkach, bez problemu.
4,0
Ergonomia
No właśnie. Jeżeli chodzi o wnętrze to jest to co najbardziej podobało mi się w astrze. Bez zbędnych fajerwerków, płynnie, przejżyście i naprawdę ładnie. Piszę o wersji COSMO. Jedyny mankament to brak uchwytów na napoje i kompletny brak schowków (poza totalnym minimum).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik działał bezbłędnie, bez problemu, brak parowania szyb. Kwestia obsługi przez komputer nie stanowi najmniejszego problemu. Mały minus za możliwoś ustawienia temp. co 1 stopień - uważam, że powinno być co pół stopnia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na brak miejsca nie można narzekać. W swojej klasie jest ok.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie niestety przeciętne. Powinno być już znacznie lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie do przyjęcia. Cena przeglądu 580 zł po 30 tys to też nie jest wiele. Auto na gwarancji, więc trudno pisać o cenach części, ale gdyby nie gwarancja to było by dramatycznie a dlaczego opisze niżej.
2,0
Stosunek jakość/cena
To spory wydatek jak na tak niską jakość.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgów bardzo wiele. Tragiczna elektronika a dokładnie jej jakość. Kilkadziesiąt wizyt w serwisie przez niespełna 2 lata to ogrom. Nie miałe jeszcze auta, kre tak dało mi popalić jak astra, a miałem ich kilka.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po zakupie na drugi dzień nie dojechałem do paracy. Nie zapalił. Po długich mękach serwisu okazało się, że do wymiany jest moduł silnika. W międzyczasie wymieniono:
- centralkę alarmu
- 2 krotnie cim
- sterowanie w kole kierownicy
- rozrusznik
- tuleje w zawieszeniu tylnym
- kilkakrotnie wgrywano program
- wymieniono czujnik paliwa
- i wiele innych dupereli
Niestety do dzisiaj serwis nie potrafi sobie poradzić z kilkoma problemami natury elektronicznej
Wyleczyłem się z opla na całe zycie
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]