Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

Jarek, 7 lat temu
Silnik 2.0 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Astra H Hatchback 5d 2.0 Turbo ECOTEC 170KM 125kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W tym aucie w sumie nie ma nic zaskakującego. Myślę że może to być plusem ponieważ nie spodziewamy się niczego zaskakującego i po zakupie nie będziemy rozczarowani. Auto jest poprawne pod każdym względem, z małymi wyjątkami (dźwignie zmiany świateł, wycieraczek, światła ksenonowe).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Uszkodzenie łożysk skrzyni biegów (5 i 6 bieg)
Silnik : Wycieki oleju z misy olejowe, uszczelki pokrywy zaworów i turbiny
4,0
Całokształt
Auto godne polecenia bardzo dobry stosunek ceny do oferowanej jakość. Prosta konstrukcja obniża koszty eksploatacji. Nadwozie po kilkunastu latach nadal wygląda świeżo. Nie rdzewieje zbytnio (poza pokrywą bagażnika pod chromowana listwą). Spalanie na akceptowalnym poziome, silnik dobrze znosi zasilanie LPG. Trochę nudne wnętrze i skomplikowana obsługa radia. Całkiem bogato wyposażone. Auto godne polecenia.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik elastyczny, żwawy. Spalanie jak na ta pojemność jest na całkiem dobrym poziomie. Niestety na tym zalety się kończą dość duże ubytki oleju, spowodowane wyciekami z wszelakich uszczelek m. in. pokrywy zaworów, miski olejowej, turbiny.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest chyba największą bolączką tego auta. Często haczy przy zmianie biegów szczególnie tych niskich. Szybko zużywające się łożyska. Pierwsze objawy to szumy ze skrzyni jadąc na 6 biegu. Aby przedłużyć żywot skrzyni trzeba się przygotować na częste wymiany oleju.
4,0
Układ jezdny
Jak na Opla całkiem nieźle. Egzemplarz który posiadam dodatkowo wyposażony jest w układ IDS+ który możemy dodatkowo utwardzić. Zawieszenie jest trwałe i tanie w eksploatacji. Układ wydechowy bez zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Całkiem nieźle jedyny minus to dosyć szerokie słupki, czasami może przesłonić pieszego, rowerzystę na pasach. Do tyłu na boki jest dobrze.
4,0
Ergonomia
Tutaj jest różnie. Mi osobiście bardzo przypadły dźwignie sterujące kierunkowskazami oraz wycieraczkami (dźwignia zawsze wraca do pozycji 0). Przyciski na desce rozdzielczej oraz kole kierownicy również ok. Problemem jest i to dość sporym sterowanie jednostką multimedialną (telefon, nawigacja, klimatyzacja itp.) Menu jest mało intuicyjne. Podstawowe funkcja jak np. włączenie klimatyzacji zamiast być pod przyciskiem jest w zakładce. Przy zmianie jakiejkolwiek opcji zbyt bardzo absorbuje uwagę kierowcy. Można się do tego przyzwyczaić ale początki nie były łatwe. Dużym ułatwieniem jest sterowanie kierownicą, lecz z niej nie działa sterowanie ogrzewaniem. Nawigacja jak na te klasę auta (i wiek) działa poprawnie. Telefon paruje, chociaż z niektórych telefonów nie chce podgrać książki telefonicznej. Zegary są czytelne minusem może być brak wskaźnika temp. cieczy chłodzącej. Jest co prawdza kontrolka ale ona nie wiem jak ona działa (auto nigdy się nie przegrzało).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez większych zastrzeżeń. Cicha wydajna. W moim egzemplarzu jest zainstalowana grzałka elektryczna, która pomaga w zimę szybciej rozmrozić szybę. Nie działa to tak spektakularnie jak w fordach ale jest różnica niż w aucie bez tego dodatku, choć różnica jest nie jakaś super wielka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery osoby bez większy problemów mogą podróżować jest dosyć wygodnie. Brakuje podłokietnika dla pasażerów tylnego rzędu siedzeń. Jest również z tyłu popielniczka i lampka do czytania. Przód tu jest gorzej brak jakichkolwiek miejsc do przechowywania, poza przednim schowkiem i podłokietnikiem. Są co prawda kieszenie w drzwiach ale są na tyle wąskie że drobiazgi ciężko z stamtąd wyciągnąć. Na telefon jeśli nie posiadamy uchwytu nie ma miejsca. Również jest problem z jakimikolwiek butelkami, kubkami.
4,0
Wyciszenie
Jak na opla i tej klasy to normalnie, przy prędkościach autostradowych słychać wyraźnie szumy powietrza jednak można normalnie rozmawiać, słuchać radia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest bardzo dobrze części oryginalne są tanie. Również usługi w ASO nie są jakoś wybitnie droższe od pozostałych warsztatów (pisze tu o warsztatach z jakąś renomą nie jakaś szopa). Konstrukcja tego auta jest prosta także jeśli ktoś ma zaplecze może prostsze naprawy, wymiany eksploatacyjne wykonać sam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest naprawdę dobrze jeśli kupimy zadbany egzemplarz ze znaną nam historią, plus zwrócimy przy zakupie na kilka elementów o których wspomniałem, myślę że większość osób powinna być zadowolona.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przerywające się przewody w wiązce tylnych drzwi, urywająca się klapka obiegu zamkniętego, wypadający trzpień mocujący półkę bagażnika. Więcej nie przypominam sobie, ale na obronę auta napiszę że na wiele tych usterek są sprawdzone przez wielu "patenty" na wszelakich forach internetowych.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych to przede wszystkim usterki skrzyni biegów tego należy pilnować. Szczelność silnika tu również jest słabo. Słyszałem również kilka opinii że w tym silniku są problemy z pierścieniami także warto sprawdzić auto pod tym kątem. To z poważniejszych to chyba wszystkie w jakimi się spotkałem.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo ECOTEC 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra H Hatchback 5d 2.0 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,50 zł
10,9
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra H Hatchback 5d