To mój drugi opel, i druga astra. Jak jeździłem astrą II powiedziałem sobie, że więcej opla nie kupię, bo taki prosty, siermiężny i nudny. Ale po długich wahaniach i wyborze wśród konkurencji zmieniłem zdanie. W porównaniu do poprzedniczki wszystko się zmieniło - przestronność, komfort, nastawy zawieszenia i jakość. Na prawdę auto godne polecenia. Daje więcej niż oczekiwałem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo cichy. Dobra elastyczność i średnie zużycie paliwa na poziomie 7,1 l. Trochę ciężko przyśpiesza, ale jak się już rozpędzi to nieźle ciągnie (jak na 1600 ccm). Dla oszczędnych i ceniących komfort jak najbardziej polecam!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia lepsza niż u poprzedników. Nadal lekki charakterystyczny opór (jak to u Opla), ale precyzja super i bez zgrzytów.
5,0
Układ jezdny
Daję taką ocenę, ponieważ zawieszenie jest zmodernizowanym układem astry II, a różnica zdecydowana. Bardzo dobre trzymanie drogi, sprężystość i precyzja. ESP/TC ingeruje łagodnie i dość późno - można się trochę pobawić. Porównywalnie z "wielowahaczami" focusem II i golfem V, z tym że ten drugi odpada - zbyt miękki.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu źle, ale kto patrzy wstecz przy tak dobrych lusterkach? Uwaga na słupki A, B przy skrętach w lewo z ostrego kąta! Do przodu w porządku. Ogólne poczucie widoczności jak w pancerniku, ale można przywyknąć z czasem.
5,0
Ergonomia
Wszystko w najlepszym porządku i pod ręką. Na początku trzeba się nieco przyzwyczaić do obsługi komputera i auto-klimy, ale jak się to opanuje po kilku chwilach, to na prawdę nie ma najmniejszego problemu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonała automatyczna klimatyzacja z czujnikiem jakości powietrza. Bardzo wydajna. Nie ma problemu z odparowywaniem/odmrażaniem szyb.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne fotele z dobrym podparciem i szeroką regulacją (wersja Elegance). Z tyłu wygodnie, jak o klasę wyżej. Spokojnie i bezboleśnie można pojechać kilkaset kilometrów. Zbędny podłokietnik z przodu (za wysoki), ale brakuje go z tyłu. Ogólnie duże poczucie przestronności z dodatkiem masywności spowodowanej niewielką powierzchnią szyb, czyli po niemiecku.
5,0
Wyciszenie
1.6 16V Twinport praktycznie nie ma konkurencji pod tym względem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie ten "benzyniak" 1.6 jest bardzo oszczędny (oszczędniejszy niż 1.6 16 V 100 KM!). Spalanie średnie 7,5 l. W mieście w lecie dochodzi do 9,5-10 l, na trasie spokojnie 5,3. Wskazania z komputera.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wydałem duże (może ciut przedobrzyłem) pieniądze - 75 tys. z upustami, ale warta ceny. Polecam!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
[l/100km]