Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

Andy, 18 lat temu
Silnik 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 2 tys. km
Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Plastiki w miarę dobre, jakość montażu lepsza niż innych modeli.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczność OK. Czuje się wzrost momentu od jakis 2200, chociaż nizej tez jest niezle. Pzry 1000 obr tez jedzie i przyspiesza w miare plynnie. Minus to halas z silnika (troche jak diesel). Dopiero jak sie nagrzeje robi sie ciczej, ale nadal nieidelanie. U mnie jeszcze cos popiskuje przy delikatnym dodawaniu gazu, moze sie dotrze.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynka jak u Opla dobra, ale nie idealna. Potrafi sporadycznie zhaczyć, chociaż ani lepsza, ani gorsza od innych wozów tej klasy.
5,0
Układ jezdny
Postę względem Astry II. Zawieszenie zrobili mniej twarde (czyli bardziej konfortowe), a jednak stabile bardzo. Generalnie typowy niemiec o lekko sportowym zacieciu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na nowy model to obleci. Zachwycać nie ma się czym. Blachy dużo okna niewielkie. Czsy samochodów o dobrej widoczności odeszły widocznie wraz z testami zderzeniowymi.
3,0
Ergonomia
Jak by było chociaż tyle schowków co w Astrze II to było wy lepiej. Zupełnie nie ma co zrobić z drobiazgami. Schowek po lewej stronie tablicy zniknął, na tablicy rozdzielczej nie ma żadnego (poza standardowym przed pasażerem - za półkę trzeba dopłacić). Na tunelu środkowym też brak. Tylko mała wnęka na wysokości oparcie kierowcy. Brak uchwytów na napoje. W drzwiach kieszenie, ale widziałem większe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automat. Idealnie, ale znowu ten hałas od sprężarki. Mogła by chodzić ciszej i już by było idealnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę samochodu zaskakująco dużo. Przód przeciętny, a z tył więcej miejsca niż w Astrze II. Po prostu wygodniej, ale kosztem troche mniejszego bagażnika - nadal w czołówce tej klasy.
2,0
Wyciszenie
Najsłabszy punkt tego samochodu. Liczyłem na lepiej. W Astrze II ale 8v jest zdecydowanie ciszej. Jedynym pocieszeniem jest to, że w miarę docierania samochodu robi się coraz ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ostatni mierzyłem zużycie i wyszło (orientacyjnie) benzyna 8,75 i 10,5 LPG. Jak na warunki zimowe i miasto to całkiem nieźle. Gaz automat włacza sie po ca 2 km jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za to co za niego dałem to OK (cena ca Astra II), ale w cenie katalogowej to lepiej nie brać. Bardzo drogo. Jakość samochodu jednak odpowiada jego cenie, po prostu dobra robota konstruktorów. Dużo elektryki, a to w starszych modelach Opla gwarantowało kłopoty. Mam nadzieję, że nie będzie się sypał.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś popiskuje pod maską przy delikatnym dodawaniu gazu. Może jestem przeczulony. Inni co jeździli mówią że się czepiam. Może jak się dotrze to zaniknie. Poza tym doskonale. Wszystko chodzi jak w zegarku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Szukałem długo i nic nie znalazłem.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
8,4
l/100km
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra H Hatchback 5d