Karoseria
: Samochód ma 12 lat a blacha nadal świeci(jakby wyjechał z salonu). To rzadkość w dzisiejszych czasach.
4,0
Całokształt
Samochód prawie idealny. W sumie proszę nie zwracać uwagi na wyraz ,, prawie'', ponieważ nie robi to dużej różnicy. Uważam, że Astra H to udany model auta. Bezawaryjność, dostępność i niska cena części a zarazem wspaniała sylwetka daje autu wysoką pozycję wśród samochodów kompaktowych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik przy takim przebiegu pracuje nadal idealnie. Bardzo wysokie wyciszenia, na postoju wręcz jakby nie pracował. Przy dużej prędkości o obrotach około 4 tysięcy we wnętrzu jest słychać. Mimo to myślę, iż ta jednostka napędowa to udana wersja.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo dobrze. Również jest bezawaryjna Biegi wchodzą delikatnie. Zero problemów w tej kwestii.
4,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi. W tej kwestii nie mogę nic zarzucić.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Przy cofaniu wszystko jest widoczne, wystarczy rozglądać się w lusterkach i za siebie. Odwracając się również widać bardzo dużą przestrzeń. Myślę, że widoczność w tym aucie jest bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Wszystkie funkcje dostępne dla kierowcy są w zasięgu ręki i wzroku. Nie trzeba się gimnastykować aby skorzystać z jakiejś funkcji. Wielofunkcyjna kierownica bardzo prosta w obsłudze. Ogólna elektronika prosta i przyjazna kierowcy w obsłudze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dostępna w aucie rozłożona równomiernie. Skorzysta z niej zarówno kierowca jak i pozostali podróżnicy tym modelem samochodu. Ogrzewanie szybko reaguje, bez żadnych problemów.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile z przodu dla kierowcy i pasażera znajduje się dużo przestrzeni, o tyle z tyłu nie ma mowy o jakimkolwiek komforcie dla pasażerów powyżej... 13 lat. Tylna kanapa przeznaczona raczej dla dorastających dzieci niż dla dorosłych ludzi. Ale nikt nie powiedział, że jest to limuzyna. Prędzej o tym modelu mówi się, iż jest to auto dla par ;)
4,0
Wyciszenie
Do 120 wyciszenie w wersji 1.6 105KM jest bardzo dobrze. Powyżej tej prędkości oraz przy obrotach około 4 tysięcy zaczyna się problem ponieważ słychać podłoże samochodu oraz silnik. Nie zmienia to faktu, iż podczas nawet szybkiej jazdy możliwe jest normalne rozmawianie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co to kosztów mechaniki nie można się przyczepić. Wszelkie usterki czy naprawy są łatwe do usunięcia. Poza tym auto nie psuje się praktycznie w ogóle(odpukać) więc koszty utrzymania są w tej kwestii niskie. Spalanie... tu mogę z czystym sumieniem stwierdzić, iż to auto nie nadaje się w ogóle do miasta. Pali niczym smok wawelski. Spalanie w mieście przy normalnej(nie sportowej czy ekstremalnej) jeździe wynosi nadal 10-11 litrów. Natomiast w trasie spalanie jest do zaakceptowania około 5,5-6,5 litrów na 100 km. Jedynym mankamentem jest spalanie w mieście. Lepiej chodzić na piechotę lub skorzystać z autobusu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena samochodu nie jest wysoka a jakość i komfort niesamowicie dobry. Samochód w sumie bezawaryjny. Zostały wymienione jedynie filtry, rozrząd oraz klocki hamulcowe(które jako jedyna część została wymieniona z przymusu, gdyż komputer pokładowy to pokazał). Rozrząd i filtry wymienione prędzej z dbałości przeze mnie niż potrzeby samochodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotąd nieoczekiwanie zepsuł się zamek centralny. Mianowicie nie reagowały lewe tylne drzwi. Ponadto ostatnio w prawym przednim kole został wymieniony łącznik stabilizatora. Dawał się we znaki poprzez stukanie na nierównościach. Mimo to usterki niedrogie do usunięcia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd i oby jak najdłużej żadnych usterek przy blisko 201 tysięcy przejechanych kilometrów. Myślę, iż ta jednostka 1.6 jest bardzo udaną jednostką spośród palet silnikowych(jak nie najlepszą).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
[l/100km]