Inne
: TWINPORT awaryjny i drogi w naprawie element
2,0
Całokształt
Jestem delikatnie mówiąc rozczarowany tym silnikiem, prywatnie nigdy bym się nie zdecydował na taki paliwożerny silnik opla jak 1,6 105km Twinport.
Wrażenia
3,0
Silnik
Daję 3 punkty, bo silnik nie zachwyca, wręcz odwrotnie. Owszem jest cichy bo to benzyna, ale jak się chce nim pojechać to jest głosniejszy niż diesel. Silnik to najsłabszy punkt tego auta. Aby w miarę pręznie się nim poruszać trzeba go kręcić dosyć wysoko , moc odczuwa się dopiero przy 4-5 tysiącach obrotów za co zrewanzuje się nam spalaniem godnym samochodom cięzarowym, chcąc na trasie lecieć powyżej 100 -tki silnik robi się naprawdę głosny i nie jest zaprzyjemnie.
3,0
Skrzynia biegów
jako tako bez rewelacji, miałem sporo samochodów ale w tym nie potrafię płynnie zminić biegu ,chyba się poprostu nie da.
4,0
Układ jezdny
Daję 4 punkty jest dobrze, porywnywalnie do większości aut.
Komfort
4,0
Widoczność
Posiadam wersję hatchback 5D jest prawie idealnie.
1,0
Ergonomia
Tu daję 2 z minusem, mając do czynienia z samochodami innych marek stwierdzam że z ergonomią jest tragicznie. Autko wyposażono w duży wyświetlacz na którym wyświetlane są funkcje radia, komputera pokładowego (który notabene jest zablokowany ? funkcje krujące się pod przyciskiem BC to tylko timer , wogóle nie wiem po co ?)Jeżeli chodzi o właczniki świateł, regulacji reflektórów podświetlenia deski jest ok nawet mi się podoba , właczanie kierunkowskazów dotykowe OK .
Najbardziej doskwiera mi brak schowków , pólki na cokolwiek klucze , telefon , pierdoły - tu jest po prostu tragicznie. PODŁOKIETNIK zamontowany do oparcia kierowcy to jakaś pomyłka, rozłożenie go uniemozliwia skorzystanie z hamulca ręcznego , utrudnia zmianę biegów. Fiat punto wygląda o wiele lepij pod tym względem , ATRa jest po prostu ciasna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
jeżeli chodzi o sprawnośc to dałbym 4-5 punktów , ale za obsugę tego kombajnu daję 2 . Mój egzemplarz posiada klimatronic. Niestety menu komputera mam w wielu jezykach świata poza polskim. Obsługa tego kombajnu audio/klima/ komputer jest poprostu tragiczna. Aby klima działała nalezy najpierw załaczyć sprężarkę a fuuu te menu jest jakieś dziwaczne i skomplikowane.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie napiszę o tym samochodzie w superlatywach ponieważ dostałem je jako służbowe (naszczęscie) i nigdy bym teraz tego auta nie kupił prywatnie. Dla kierowcy jest ciasno , nie ma żadnych schowków ani miejsca gdzie można połozyć portfel, telefon klucze lub jakieś inne pierdoły . Jedyny schowek znajduje się w podłokietniku do którego nic się nie zmieści bo jest on dziwacznych rozmiarów jest wąziutki i długi. Jeżeli chodzi o przestrzeń to bardziej astra powinna być porywnywana do punto niż do czegokolwiek innego
3,0
Wyciszenie
Tu dam 4 bo nie ma się do czego przyczepić, porywnywalnie do innych marek, powyżej setki na trasie jest bardzo głośno, brakuje 6-tki , na piatce silnik wyje.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja mam lekką nogę ale ten silnik ma to w d__pie i za groma nie schodzi poniżej 10l/100km w mieście przy normalnej jeździe. Stosując technikę jazdy ECO schodzi do 9,5 a jak właczę klimę to na spoko powyżej 10 z hakiem l/100 wychleje. To jest jakaś paranoja średnia spalania to 9,2l/100 gdzie ponad połowa km zrobiona w trasie . Natomiast średnia w mieście bez klimy to równo 10l/100.
Co prawda pali się kontrolka CHEK engine i jak przypuszczam może to mieć wpływ na wyższe spalanie, jako że zastosowany w tym silniku TWINPORT lub się psuć częsty bład to P1113 czyli tego nieszczęsnego TWinportu
1,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem to nie wiem skąd bierze się rynkowa cena tego modelu??? Powienien kosztować nie więcej niż 10 tys .
Nie polecam tej jednostki napędowej, bo jest awaryjna w szczególności ten TWINPORT który w załozeniach miał być oszczędniejszy od zwykłego ECOTEC-a, a elementy które się w nim psują nie podlegają wymianie i trzeba wymieniać cały kolektor gdzie cena wacha się w granicach 2300 zł + robocizna. Autko takie sobie. Napewno leszym i tanszym wyborem byłby chociażby FOCUS który w środku jest o wiele bardziej komfortowy i obszerniejszy.
No ale kto co lubi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko go uzytkuję osobiście aby pisać o tym, ale z tego co wiem to do 80 000 km nic poważnego w tym aucie się nie wydarzyło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko go uzytkuję osobiście aby pisać o tym, ale z tego co wiem to do 80 000 km nic poważnego w tym aucie się nie wydarzyło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
[l/100km]