Jeśli ktoś myśli jeszcze o kupnie tego auta, to lepiej zastanowić się dwa razy. Auto nie należy do tanich w eksploatacji, jest wyjątkowo awaryjne i paliwożerne, a przyspieszenie i moc silnika w żaden sposób tego nie rekompensują. Niskie spalanie i tanie naprawy to mit stworzony chyba przez samego producenta i sprzedawców. Jedyny atut tego auta to naprawdę spora pojemność bagażnika jak na gabaryty i układ jezdny, dzięki któremu pokonywanie ostrych zakrętów przy wysokich prędkościach idzie lepiej niż w niejednym nowym BMW, o ile auto akurat nie nadaje się do naprawy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Paliwożerny, mało dynamiczny, zdecydowanie lubi wysokie obroty. Jazda na "Check Engine" to już tradycja w Oplu, mimo kasowania błędów. Włączenie trybu sportowego (wyłączenie klimy) pozwala zaoszczędzić z 0,5L benzyny na 100 i wyprzedzić TIRa pod górkę lub szarżujące na autostradzie E36.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia raczej ok, choć mimo dwukrotnej wymiany sprzęgła i delikatnego użytkowania zdarza się jej szarpnąć i rzęzić przy wrzucaniu wstecznego. Po 170 tyś przebiegu skrzynia do regeneracji.
4,0
Układ jezdny
Jeden z niewielu plusów tego auta, to zawieszenie. Przy dużych prędkościach auto nie buja się na boki, dobrze trzyma się zakrętów, pozwala na zdecydowane manewry. Po wymianie drążków kierowniczych (przy ok 140 tyś.) zawieszenie prawie jak z fabryki.
4,0
Karoseria
Karoseria raczej na plus, mimo 11 lat nie ma na niej rdzy. Jedyny mankament to dość miękki lakier, który łatwo łapie rysy, ale to niestety problem wszystkich aut.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność, ciężko po bokach i z tyłu auta. W niektórych wersjach montują lusterka asferyczne, więc warto wymienić je na sferyczne.
5,0
Ergonomia
Jeśli chcesz przewieźć szafkę teściowej lub kobieta wyrzuciła Cię z domu, to auto jest dla Ciebie. Zmieści prawie wszystko, można się w nim wygodnie przespać (testowałem), a dzięki wyjątkowo wygodnym fotelom tyłek nie boli nawet po 700 km w trasie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie w tym aucie są jak polska pogoda w maju, nie wiesz jak się ubrać żeby nie było Ci ani za ciepło ani za zimno. Zimą ciężko ustawić ogrzewanie tak, żeby nie było za duszno lub za zimno, a latem nawet największe obroty klimy potrzebują dłuższej chwili żeby schłodzić auto. Jak klima już się rozbuja, to ciężko ją zatrzymać, więc zwiększenie temperatury grozi upałem, a zostawienie klimy w spokoju przeziębieniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i przestrzeni, wakacje nad morzem w 5 osób i z walizkami to żaden problem.
1,0
Wyciszenie
Przy niskich prędkościach jest okej, przy większych nawet najlepsze opony nic nie dadzą. To jeden z większych minusów tego auta.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
[l/100km]