Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

MarkusKG, 7 lat temu
Silnik 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 101 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Ten samochód kupiłem rok temu (miał 4 lata i 81tys km). Przejechałem nim 20tys km, w między czasie zagazowałem. Silnik dynamiczny, choć dużo pali na benzynie. Na gazie koszty spadły o połowę. Mimo iż głośny w środku, to jeździ się dobrze i komfortowo jak na klasę C. Długo szukałem auta dla siebie i zdecydowałem się na tą starszą generację ponieważ widzę, że nie powinien mnie zaskoczyć poważnymi usterkami. Wygląda jeszcze względnie nowocześnie. W środku dobrze wykonany. Plastiki nie są tandetne, wszystkie przyciski w zasięgu ręki, dobrze rozmieszczone.
Wrażenia
5,0
Silnik
115km jak na to auto jest OK. Jest czym wyprzedzać nawet mając 4 osoby w środku. Na benzynie irytująca "turbodziura", choć nie ma turbiny. Silnik ciągnie od 2 500 obrotów. Na gazie nie ma tego problemu dlatego już mi to nie przeszkadza. Silniki ECOTEC 1.6 115km z oznaczeniem XEP lub XER NIE MAJĄ SAMOCZYNNEJ HYDRAULICZNEJ REGULACJI LUZÓW ZAWORÓW! ! ! Jeśli zajdzie potrzeba wyregulowania luzów zaworowych, trzeba rozebrać silnik w pół, zmierzyć luzy zaworów i zamówić odpowiedniej grubości podkładki - co za idiota to wymyślił? (w 1.4 i 1.8 jest hydrauliczna regulacja luzów zaworów) Ale przy przebiegu 100 tys. km. narazie kompletne się tym nie przejmuję.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5-cio biegowa, z dobrym przełożeniem. (Jeździłem RENAULT FLUENCE i tam jest tragicznie krótkie przełożenie). Biegi wskakują gładko z lekkim klikiem, tylko wsteczny czasami zgrzyta.
4,0
Układ jezdny
Wg mnie podsterowny w zakrętach. Dobrze, że jest i że dobrze działa ESP. ABS też działa jak należy.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonały widok przez przednią szybę i boczne. OGROMNE boczne lusterka
4,0
Ergonomia
Mój model jest bardzo podstawowy ale plus dla regulacji wysokości fotela kierowcy i regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach. Jak na klasę auta C fotele wygodne
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawili wentylację. W poprzedniej generacji Astry był problem z parującymi szybami - tutaj ok choć, nadmuch trochę głośny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu. Z tyłu też przyzwoicie. Plus za regulację fotela góra-dół i regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach.
3,0
Wyciszenie
W środku jest głośno. Słabo wytłumiony. Cały czas słychać mocny szum powietrza przy słupku przednich drzwi kierowcy co irytuje, choć uszczelki są dobre.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obecnie brak usterek więc nie generuje dodatkowych kosztów. 6,5-8 l/100km spalania benzyny. Na gazie 7,5-8,5 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
wg mnie cena bardzo dobra dla tej klasy samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana tulei wahaczy, przód ale to zaraz po zakupie. Dla poprzedniego właściciela chyba żaden krawężnik nie był za wysoki ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 ECOTEC 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
7,8
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra H Hatchback 5d