Inne
: jedzie i jedzie i jedzie i jedzie i jedzie i nic go nie powstrzyma
4,0
Całokształt
Opel to koń roboczy. Może nie jest ładny, może czasami brzydko pachnie, nie biega szybko, ma krzywe zęby. Jednak gdy inne rumaki naszpikowane elektroniką już stoją w stajni, nasz dzielny Opel przedziera się do przodu. Nigdy żaden a miałem ich sporo nie pozostawił mnie na drodze w bezruchu.
Więc mimo licznych wad i tak zawsze będę go szanował.
Wrażenia
3,0
Silnik
Osiągi silnika przy wyłączonej klimatyzacji i bez pasażerów są akceptowalne. W upalne dni przy komplecie pasażerów ... jak by to powiedzieć tragedia!!! Klima zabiera tyle mocy, że samochód ma dosłownie problemy z ruszaniem pod górę. Wcześniej jeździłem samochodami słabszymi z klimą i takich dużych problemów nie dostrzegałem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje poprawnie. Brakuje jedynie 6-go biegu. Jeździłem wcześniej wszystkimi generacjami astry i co model widać znaczną poprawę.
3,0
Układ jezdny
Panowie z Opla mnie zadziwiają - tym razem na niekorzyść. Czemu mniejsza Corsa o niebo lepiej trzyma się asfaltu niż koleżanka Astra?? Dochodzą do tego czasami dziwne wibracje na kierownicy. Serwis nie widzi problemu - ten typ tak ma i już.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie jest ok. Na parkingach i tak tylko korzystam ze sporych lusterek, duże szyby bocznesa sporą zaletą. Jest dobrze a lepiej mają tylko na wózkach widłowych i to tylko niektórych ;)
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń i fajerwerków. Inaczej prostota jak budowa cepa. Dla mnie podstawą jest sterowanie radia z kierownicy. Prawda jest taka, że na trasie \"miesza\" się w tych przyciskach sporo. Im więcej \"gości\" na pokładzie tym więcej mają roboty przyciski do przełączania stacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima daje rady - bo musi skoro pożera tyle mocy silnika, że chce się płakać kiedy wyprzedza nas wóz drabiniasty spod świateł. Pocieszenie, że gość w tym wozie spocony jak mysz a my mamy chłodek.
Zimą powietrze parzy w dłonie - trzeba tylko odczekać chwilę po uruchomieniu silnika (około 5-7 km)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze - ale musi być skoro widziały gały co brały. Następny samochód będzie jednak znacznie większy... znacznie. Pojemność bagażnika to 1 wózek gondola lub dwie spacerówki. Reszta musi pozostać w domu...aaaa dzieci trzeba zabrać i przed wejściem wytłumaczyć, że nie kopiemy w siedzenia bo tatusia będą plecy bolały. Ale po paru kilometrach i tak wiemy, że dzieciaki siedzą z tyłu - bo tak naprawdę nie ma gdzie uciec z siedzeniem.
4,0
Wyciszenie
Do 50 jest dobrze do 100 po japońsku jakotako. 150 to już prędkości dające dobrze się słyszeć. Prędkość maksymalna wymusza częste przystanki na trasie. Może taka polityka firmy - jedziesz szybko to musisz odpocząć co jakiś czas. Pamiętam jednak zawsze - to tylko kompakt. Dramatu jednak nie ma i jest podobnie jak w pozostałych kompaktach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalne spalanie - proszę bardzo. Pchamy samochód na sporą górę - np. Równicę czyli osiągamy wynik 0 w dół jedziemy na 3 biegu lub 2-gim oszczędzając hamulce i nasz wynik jest zbliżony to tego podanego przez producenta. Prawda taka, że katalog kłamie i to sporo. Oj kłamczuszki kłamczuszki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Panowie z Opla więcej promocji bez szarpania się ze sprzedawcą. I tak średnio dajecie do 10 tyś rabatu (lub nawet więcej przy droższych modelach). Ale po co się tyle nagadać przy negocjacjach? Może tak od razu na wejściu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Panowie z Opla. Zamykanie drzwi przypomina dźwięki z poloneza. Serwis twierdzi - ten typ tak ma. Klamki działają podobnie. W mniejszej Corsie jest o niebo lepiej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czasami brzydko pachnie... nie wiedziałem co to. Okazało się, że śmierdzi starym paliwem w okolicach bagażnika i co na to serwis - ten typ tak ma.
Na szczęście zdarza się to tylko czasami...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
[l/100km]